تحویل ۲ هزار و ۹۶۰ واحد مسکن محرومان استان اصفهان به نیاز مندان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: ۲ هزار و ۹۶۰ واحد مسکن محرومان امسال به افراد نیازمند در استان اصفهان تحویل داده شد.

غلامحسین خانی گفت: ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان در استان اصفهان از حدود یک سال گذشته در دستور کار قرار دارد که ۲ هزار و ۹۶۰ واحد آن تحویل داده شد و چند واحد باقیمانده نیز در ماه‌های آینده تحویل می‌شود.

او با بیان اینکه برای احداث سه هزار واحد مسکونی محرومان در استان، ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته که ۹۰ میلیارد تومان آن بلاعوض است، گفت: این واحد‌های مسکونی از مجموع ۱۲ هزار ساختمان ناکارآمد روستایی که صاحبانشان از نظر معیشتی با مشکل مواجه بودند برای نوسازی و بهسازی انتخاب شد.

برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان و همکاری بانک‌های عامل پرداخت شده است.

صدور پروانه ساخت، بیمه و انشعابات آب، برق و گاز این واحد‌ها با همکاری نهاد‌های مسوول بصورت رایگان ارائه شده است.

خانی می‌گوید ارائه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی از سال ۷۴ شروع شد و تا سال ۸۴ با شدت کمتری ادامه داشت، اما از آن زمان تا کنون تسهیلات سالیانه به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.

سهمیه استان اصفهان هر ساله هشت تا ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر بوده که تا کنون تحقق پیدا کرده است.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تا امروز برای حدود ۸۷ هزار واحد مسکونی پروانه ساخت صادر و برای نزدیک به ۷۸ هزار واحد مسکونی مجوز پایان ساخت ارائه شده است.

استان اصفهان دارای حدود ۱۱۰ شهر و یک هزار و ۹۳۴ روستا و آبادی است که نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار دارد.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار