اجرای طرح ملی «قرار دوازدهم» در امامزادگان و بقاع متبرکه

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اجرای طرح ملی «قرار دوازدهم» در امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمانشاه خبر داد .

مجید میرزایی گفت : طرح ملی «قرار دوازدهم» در راستای ارائه خدمات اجتماعی هماهنگ و منسجم و ساماندهی و جهت دهی مساعدت‌های بقاع متبرکه و موقوفات اجرا می‌شود.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با توجه به فرا رسیدن ماه معظم شعبان و تقارن این ایام با روز‌های پایانی سال، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نسبت به راه اندازی پویشی به نام؛ قرار دوازدهم؛ به نام و یاد امام دوازدهم جهت دستگیری از افراد کم برخوردار با ارائه خدمات اجتماعی از قبیل کمک‌های معیشتی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، پیگیری درمان افراد معتاد، ایجاد پایگاه‌های سلامت و کمک به دارو و درمان افراد کم برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، عقد قرارداد با نانوایی‌ها در مناطق محروم جهت پخت رایگان و توزیع بین افراد کم برخوردار، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی اجرا می‌شود.

این طرح در دوازدهم اسفند امسال در آستان مقدس امامزادگان آغاز و در طول سال آینده هم در روز دوازدهم هر ماه معطر به نام و یاد امام دوازدهم (عج) اجرا می‌گردد.

تمام هزینه‌های اجرای این طرح از محل عواید موقوفات و کمک‌های خیرین استان کرمانشاه می‌باشد و خیرین و نیکوکاران خیراندیش می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را تحت عنوان مهدی یاوران به بقاع متبرکه سراسر استان تحویل نمایند تا در قالب این طرح و به نام حضرت مهدی ارواحنا له الفدا به دست نیازمندان برسد.

در اولین برنامه اجرای این طرح که در دوازدهم اسفند اجرا شد، ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال در بقاع متبرکه استان، تهیه وسایل کمک آموزشی و رایگان نمودن تعدادی از نانوایی‌های شهرستان سرپل ذهاب و هرسین اجرا گردید، همچنین در این طرح به همت بلند خیرین مقدمات آزادی ۱۰ نفر زندانی کرمانشاه هم فراهم شده که پس از انجام امورات اداری قبل از پایان سال این مهم انجام واین افراد که از زندانیان جرائم غیر عمد می‌باشند، آزاد می‌گردند.

میرزایی می گوید: از جمله فعالیت‌های این طرح نذر وقت و حرفه در روز دوازدهم (به عنوان نمونه کسی که صاحب حرفه‌ای است بخشی از حرفه خود را در روز دوازدهم وقف امام زمان (عج) نماید و به صورت رایگان به محرومین خدمتی ارائه نماید)، نذر قربانی، ذبح عقیقه و توزیع آن، پخت و توزیع نان صلواتی و توزیع غذای گرم بین خانواده‌ها و جمع آوری وسایل مازاد بر مصرف خانواده و اهدا به خانواده‌های کم برخوردار است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.