آزمایش کره شمالی برای توسعه ماهواره شناسایی

کره شمالی اعلام کرد که آزمایش موشکی روز شنبه این کشور تلاشی برای سنجش یک سامانه ماهواره‌ای شناسایی و اطلاعاتی بوده است.  

 گزارش‌های تازه منتشر شده نشان می‌دهند که پرتاب آزمایشی اخیر کره شمالی بخشی از توسعه مداوم یک «ماهواره شناسایی» بوده است. این دومین پرتاب مشابه برای آزمایش تجهیزات ماهواره شناسایی و نهمین پرتاب موشک در سال جاری است.

 به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری مرکزی کره شمالی امروز (یک‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: اداره ملی توسعه هوافضای کره شمالی (NADA) و آکادمی علوم دفاعی آزمایش مهم دیگری را روز شنبه برای توسعه یک ماهواره شناسایی انجام دادند.این آزمایش به اداره ملی توسعه هوافضای کره شمالی قابلیت اطمینان از سیستم انتقال و دریافت اطلاعات ماهواره، سیستم فرمان کنترل آن و سیستم‌های مختلف کنترل زمینی را می‌دهد.

کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد کره شمالی برای نهمین بار در سال جاری میلادی است که به آزمایش موشکی بالستیک در منطقه شبه جزیره کره دست زد و آن را  به سمت دریای شرقی پرتاب کرد. در این آزمایش، موشک بالستیک کره شمالی  حدود ۲۷۰ کیلومتر  را با حداکثر ارتفاع در حدود ۵۶۰ کیلومتر طی کرده است.

هفته گذشته نیز همزمان با شروع جنگ روسیه و اوکراین، کره شمالی پرتابه‌ای جدید که که هویت آن شناسایی نشد به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. گارد ساحلی ژاپن هم در بیانیه‌ای احتمال داده که پرتابه مورد نظر موشک بالیستیک بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار