در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

تردد کامیون هایی که سوخت فسیلی دارند، آسان نیست

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: ممکن است کشورهای خارجی برای ورود کامیون هایی که سوخت آن‌ها برقی نیست، سخت گیری کنند.

آقای جواد هدایتی گفت: بسیاری از کشور‌های اروپایی به دنبال استاندارد‌های زیست محیطی هستند که یکی از این استاندار‌ها، بحث کاهش آلایندگی توسط ناوگان حمل و نقلی است. هم اکنون مشکلات بسیاری در مورد مسائل زیست محیطی و تغییر اقلیم مطرح شده و طبق توافق‌هایی که در حوزه کنوانسیون‌های تجاری صورت گرفته، ایران باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

به گفته مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بسیاری از کشور‌های اروپایی به شدت به دنبال برقی کردن کامیون‌های خود و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و کاهش سوخت‌های فسیلی هستند. استفاده از کامیون‌های جدید و روز دنیا باعث می‌شود که میزان آلایندگی‌ها کاهش یابد؛ بنابراین برای ورود کامیون‌هایی که از این لحاظ نتوانند خود را هماهنگ کنند، سخت گیری‌ بسیار زیادی می‌شود.

طبق اعلام سازمان راهداری، از ۲ هزار دستگاه کامیون ترخیصی که دولت از پارسال اقدامات لازم برای واردات آن‌ها را انجام داده، تاکنون حدود یک هزار دستگاه شماره گذاری شده و همچنین سه هزار دستگاه کامیون فرسوده برای اسقاط، معرفی نامه دریافت کرده‌اند که ۲ هزار دستگاه را ناجا تأیید کرده است.

طبق مصوبه مجلس، در سال ۱۴۰۱ مجوز واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو صادر شده که از این تعداد، ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه‌سوز هیبریدی و برقی، تعداد ۱۰ هزار دستگاه کامیون، تریلی، تریلی یخچالدار و کشنده، تعداد ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری و درون‌شهری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار