مصوبه مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱؛

حداکثر حقوق دولتی‌ها در سال آینده ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

مجلس حداکثر حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ را هفت برابر حداقل حقوق یا ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین کرد.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای تأکید کردند سال آینده، پرداخت مازاد حداکثر حقوق ممنوع است. بر اساس این مصوبه در عنوان و از محل هر نوع اعتبار به کارکنان کشوری و لشکری اعم از کارمندان، اعضای هیأت علمی، قضات و بازنشستگان در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و همچنین شرکت‌ها و مؤسساتی که مدیرانشان به هر طریق دولتی و یا از کارکنان نهاد‌های عمومی منصوب می‌شوند، ممنوع است.

کارانه گروه پزشکی، فوق العاده خاص پزشکان شاغل در سازمان پزشکی قانونی کشور، حق‌التحقیق، حق‌التألیف و حق داوری پایان نامه‌ها و رساله‌ها و حق‌التدریسی اعضای هیئت علمی و عیدی پایان سال از حکم این جزء مستثنی است.

همچنین سقف پرداختی به کارکنان مستقر در سکو‌های حوزه عملیاتی شرکت نفت براساس مصوبه شورای حقوق و دستمزد تعیین می‌شود.

برای جذب و نگهداشت کارکنان قوه قضائیه و کاهش اطاله دادرسی پرونده‌های قضائی با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و تصویب شورای حقوق و دستمزد فوق العاده برای کارکنان مذکور برقرار می‌شود.

کلیه دستگاه‌های موضوع این قانون مکلف هستند تمام پرداخت‌های قانونی به کارکنان را فقط در یک فیش به صورت ماهیانه درج کنند و داشتن هرگونه فیش دیگر با هر عنوان، خلاف قانون تلقی می‌شود.

مصوبات مجلس باید در شورای نگهبان تأیید شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
بی‌شرف‌ها حداقل حقوق رو ۶۰درصد اضافه کردند و حقوق خودشون هم هفت برابر حداقل حقوق تعیین کردند خلاصه نسبت به پارسال ۱۴/۵ میلیون به حقوقشون اضافه کردند به امید خدا هر چه زودتر از حلقومتون بیرون خواهد آمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
دولتی که ۴۰ میلیون تومان از بیت المال حقوق بگیره هرگز برای کاهش درد مردم کار نمیکنه.بعدش این ۲۰۰ از کجا میاد؟ ارز ۴ و ۲۰۰ یا حقوق ۳۹ و ۲۰۰؟مسئولین دارن چکار میکنن؟
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
غلط میکنه اون کسی که این حقوق را بگیرد و بگوید من درد مردم را میفهمم غلط کرده اون کسی که این حقوق را بگیرد و بگوید من در خط علی هستم سند نامه علی به محمد بن ابی بکر گویای این غلط زیادی است اری از علی فقط پست و مقامش قبول است و بس
آخرین اخبار