تصویب اصلاح تعرفه گازبهای تأسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از موافقت مجلس در خصوص اصلاح تعرفه گازبهای تأسیسات گردشگری در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

ولی جهانی گفت: با توجه به دغدغه اکثریت واحد‌های گردشگری، اقامتی و کارگاه‌های صنایع‌دستی مبنی بر لزوم اصلاح گازب‌های تأسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی، طرح پیشنهادی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با موضوع اصلاح گازبهای مصرفی این واحد‌ها در بودجه ۱۴۰۱ مورد موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گفته سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، بر اساس قانون مصوب بودجه مصوب سال ۱۴۰۰، هزینه گازبها این واحد‌ها بر اساس متوسط نرخ خوراک پتروشیمی محاسبه می‌شود.

با پیگیری‌های عزت الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مساعدت نمایندگان کمیسیون تلفیق، طرح اصلاح تعرفه گازبها واحد‌های گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۱ به تصویب اولیه رسید که امیدواریم با تأیید شورای نگهبان، در سال آینده، نگرانی فعالان صنعت گردشگری به ویژه در گیلان در این خصوص برطرف شود.

تصویب حمایت مالیاتی از شرکت‌هایی که محتوای گردشگری به زبان خارجی تولید می‌کنند و ارسال پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی - تاریخی شهر ماسوله در فهرست یونسکو و وجود چندین شهر و روستای ملی و جهانی صنایع‌دستی می‌تواند ظرفیت‌های فراوان فرهنگی و تاریخی گیلان را در سطح بین‌المللی بیشتر معرفی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.