آیت‌الله جنتی: وظیفه ماست که شکم‌های گرسنه را سیر کنیم

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در روز‌های پایانی سال باید هرکاری می‌توانیم برای افراد فقیر و کسانی که وضعیت مالی خوبی ندارند انجام دهیم.

آیت‌الله احمد جنتی در آغاز اجلاسیه دو روزه مجلس خبرگان رهبری گفت: من نگران اقشار ضعیف جامعه و محرومان هستم.مبادا در پایان سال کسانی پیدا شوند که غذای مناسب نداشته باشند. خدا کمیته امداد را خیر دهد که به این اقشار کمک می‌کند اما این خیلی کم است.

 آقای رئیسی اسفند امسال با اولویت دانستن رفع فقر مطلق و کمک به مستضعفان گفت: برنامه‌ها و اقدامات لازم برای رفع فقر مطلق را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.


بیشتر بخوانید


براساس آخرین گزارش وزارت کار و رفاه اجتماعی، «خط فقر مطلق» در سال ۱۳۹۹ برای خانوار سه‌نفره ۲ میلیون و ۷۵۸ هزار تومان و برای خانوار چهار نفری ۳ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

بنا به گفته محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس  «در سال ۹۷، ۱۸.۵ درصد جمعیت متاسفانه در فقر مطلق بودند،  این رقم ۳.۵ درصد نسبت به سال‌های قبل اضافه شده و حالا نسبت به سال‌های گذشته ۳ میلیون نفر به آمار قبلی اضافه شده است.»

فقر مطلق شرایطی است که در آن افراد از منابع ضروری برای ادامه زندگی به‌کلی محروم بوده و در ادامه زندگی خود دچار مشکل می‌شوند. این افراد از تأمین نیازهای اساسی از قبیل خوراک، پوشاک و سرپناه ناتوانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
با تعقیب کودکان آشغال گرد و یافتن نشانی آنها می توان خانواده های فقیر را برای تحت پوشش قرار دادن کمک های مادی و معنوی پیدا کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
هوراااااااااااااااااااااااااااااااا ایت الله بعد44سال از خواب بیدار شد الحمدالله مبارکه یا از بس که خوردن سیرشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
کسانی که بخاطرآبروشون توکمیته امدادثبت نام نکردن وبدسرپرست وبی سرپرستن وزنان سرپرستو وچراکمک نمیکنین
United States of America
ناشناس
۰۵:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
تو وظیفه شورای نگهبانیت را به راحتی نقض کردی بعد سخن از وظیفه میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سوال:چه کسانی باعث شدند.این همه مردم درفقرمطلق زندگی کنند،چه کسانی حق اینهارا می خورند،آقای وزیراقای نماینده آقای مدیران ارشد،هرکس یکباربدنیااومده،حق زندگی دارد دوبارها متولدنخواهدشد،دزدها،نجومی بگیرها،رانتخوارهادیریازودتاوان خواهندداد،مردم هرگزوهرگزانهارانخواهندبخشیدخداهم نخواهدبخشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
آدم سیر از گشنه خبر نداره یا به عبارتی سواره از پیاده خبر نداره که چی بهش می گذره
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
خب علی ع یارتون در حکومت اسلامی اسلام ناب محمدی ص این گوی اینم میدان ثروتهای ملی ملت رو تقسیم صحیح عادلانه کنید و بریزید تزریق کنید در حساب یارانه بگیران معیشتی همه بینوایان زیر زیر زیر خط فقر از همین قبل از عید نوروز 1401 شروع کنید و به حسابهای یارانه ایشون پرداخت عادلانه و خداپسندانه کنید تا هم شکمهاشون سیر شود هم پوشاک و کفش البسه های ژنده پوسیده سالهای قبلشون رو نو و جدید بخرن تا بجای آه ناله نفرینهاشون که به آسمانها می رود دعا های خیرشون به آسمانها برود تا خداوند جل جلاله بر شما برکات و خیراتش را چندین برابر نازل کند نه اینکه بلیات مختلف و درد امراض جسمی روحی را نازل کند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
دلت خوشه خختخخخخ چه انشایی نوشته
United States of America
ناشناس
۰۵:۱۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
تفکر در اوج جهان صدمی
آخرین اخبار