کمبود امکانات و اعتبارات فرهنگی و هنری در میانه

فرماندار ویژه میانه از کمبود اعتبارات و امکانات اختصاص یافته به بخش فرهنگ و هنر این شهرستان انتقاد کرد.

آقای  سعادتی در مراسم تجلیل از برگزیدگان میانه‌ای جشنواره سراسری جوان و موغام گفت: نباید اعتبارات و امکانات معطوف به مرکز استان یا شهری خاص باشد چرا که همه هنرمندان در گوشه گوشه استان آذربایجان شرقی حق بهره مندی از امکانات برای شکوفایی استعدادهایشان را دارند.

 باید نگاهمان را نسبت به هنر و هنرمند وسعت ببخشیم.

هنرمندان میانه ای در زمینه‌های مختلف با کمترین امکانات و اعتبارات به فعالیت پرداخته و رتبه‌های کشوری کسب می‌کنند در حالی که اگر اعتبارات این حوزه برای شهرستان میانه افزایش یابد، جامعه هنری شهرستان با فراغ بال بیشتری به کار خود می‌پردازند.

آقای ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی هم از دستور اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد برای برپایی یک رویداد ملی و فرهنگی در شهرستان میانه طی سال آتی خبر داد و گفت: پیگیر جدی برای تحقق این موضوع هستیم.

 قصد داریم با برگزاری جشنواره و یا همایش‌های فوق العاده توجه ایران به سمت شهرستان میانه معطوف و میانه به قطب فرهنگ و هنر تبدیل شود چرا که قابلیت‌ها و توانمندی‌های این خطه بسیار قابل توجه است.

در رقابت‌های اخیر هنر موسیقی استان از ۱۱ نفر برگزیده، ۵ نفر از میانه حائز رتبه شدند در حالی که این شهرستان هنوز هنرستان موسیقی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.