اجرای طرح همکلاسی با هدف تربیت دانش‌آموز نمونه

طرح همکلاسی از اقدامات اخیر گروه جهادی خیرینه است که با هدف تربیت دانش‌آموز نمونه در مناطق شهرری و باقر شهر تهران اجرا می‌شود.

طرح همکلاسی از اقدامات اخیر گروه جهادی خیرینه است که در شهریور ماه سال ۱۳۹۹ تصمیم گرفت با هدف عدالت آموزشی و تحول آموزشی به صورت تخصصی وارد بحث آموزش دانش آموزان شود.

در ابتدا، با انجام کار‌های علمی و پژوهشی در دو منطقه‌ی ۱۴ و ۱۵ طرح همکلاسی به صورت حضوری به خلاء‌های طرح همکلاسی همینطور خلا‌های موجود در سیستم آموزش و پرورش پی برده و طرح خود را بروز رسانی کردند و در حال حاضر در شهرک گلستان (اطراف شهر ری) و باقرشهر اجرا می‌شود.

به گفته مهرسادات نبوی مسئول این طرح، همکلاسی از ۴ بخش زیر تشکیل شده است:

♦️آموزش دروس مدرسه (با محوریت یادگیری فعال و یادگیری با طعم لذت)

♦️تقویت قوای ذهنی (که مقدمه و مرحله‌ی ابتدایی استعدادیابی دانش آموزان است) با بازی‌های مختلف و کاردستی و ...

♦️مهارت‌های زندگی با قصه و نمایش

♦️فَبَک (فلسفه برای کودک)

 همکلاسی در کنار تمام برنامه‌های آموزشی _ تربیتی که دارد سعی کرده با طراحی پروژه‌های اجتماعی  مفاهیم اسلامی، اجتماعی، اخلاقی، انسانی را در حد سطح فهم دانش آموزان به صورت غیر مستقیم آموزش دهد. 

پروژه «مسلمانم» باهدغ ایجاد وحدت بین دانش‌آموزان شیعه و سنی، پروژه‌ی سیب به مناسبت روز درختکاری با هدف حفظ محیط زیست، پروژه چکاپ سلامت باهدف ارتقای وضعیت جسمی و روحی دانش‌آموزان از نمونه فعالیت‌های طرح همکلاسی است.

همچنین در این طرح برای ارتقای وضعیت مربیان و خانواده‌های دانش‌آموزان نیز برنامه‌هایی از قبیل برگزاری سیر مطالعاتی، کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز مربیان، کارگاه‌های انتقال تجربه، توسط معلمان با تجربه و گردش و تفریح درنظر گرفته شده است.

این طرح همکلاسی طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است در سال جدید هر سه پایه تحصیلی دانش آموزان را تحت پوشش خود قرار دهد.

گروه جهادی خیرینه از سال ۹۶ با هدف اجرای خدمات عمرانی، اجتماعی، پزشکی، مددیاری و... شروع به کار کرده و تا کنون به صورت مستمر فعال بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.