صنعت پرورش شترمرغ نیازمند کار جهادی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی خواستار راه‌اندازی اتحادیه‌ای برای صنعت پرورش شترمرغ در استان شد.

حجت الاسلام نسائی زهان در بازدید از کشتارگاه شترمرغ شمس خراسان واقع در دشت بجد گفت: در خراسان جنوبی سالانه ۲۰ هزار عدد شترمرغ تولید می‌شود که از این مقدار ۱۲ هزار عدد در استان کشتار می‌شود و مابقی به خارج از استان ارسال می‌شود و باید یک کار جهادی در این زمینه انجام و این صنعت ساماندهی شود.

او گفت: برای ساماندهی به صنعت پرورش شترمرغ در استان باید یک اتحادیه در این زمینه تشکیل شود و در این رابطه باید مسئولان مربوطه و تولیدکنندگان پای کار آمده و هماهنگی و پیگیری لازم در این زمینه را انجام دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواستار تشکیل و راه اندازی این اتحادیه تا یک ماه آینده در استان برای رفع مشکلات این صنعت و بهره برداران شد.

او گفت: به محض اینکه کشتارگاه شترمرغ شمس خراسان و کشتار گاه خوسف به طور کامل راه اندازی شود جلوی خروج شتر مرغ زنده از استان باید گرفته شود و شترمرغ مازاد بر نیاز بازار استان، پس از کشتار و بسته بندی به استان‌های دیگر ارسال شود.

حجت الاسلام نسائی زهان  گفت: خروج شترمرغ زنده از استان به نفع تولیدکنندگان نیست و باتوجه به محرومیت استان باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای رونق و توسعه استان استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار