سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سیستان و بلوچستان نیازمند تقویت روحیه و فرهنگ کارآفرینی است

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: استان نیازمند همت جدی برای تقویت روحیه و فرهنگ کارآفرینی است و لازمه آن نیز عمل کردن سرمایه‌گذاران بومی به مسوولیت اجتماعی خود نسبت به شهر و دیارشان است.

  حامد آرامش  در جلسه کمیته تخصصی اشتغال شهرستان سراوان گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زیرساخت و بسترسازی مناسب در سیستان و بلوچستان فراهم است و می بایست همه با هم از سرمایه گذار تا مسوولان دست در دست هم به رونق و جهش اقتصاد و اشتغال منطقه کمک کنیم.

او گفت: در سال ۱۴۰۱ تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان ۲۸ هزار نفر بوده که این مهم با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های وظیفه مدار و نخبگان و معتمدان و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان استان دست یافتنی است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان  گفت: یکی از خلأهای بزرگ حوزه اشتغال سراوان نبود مراکز مشاوره کسب و کار است که می بایست از ظرفیت دانشگاه ها، مراکز رشد و خلاق استفاده کرد.

او گفت:  اتصال دانشگاه، صنعت و بازار می تواند گره گشای بسیاری از موضوعات و موانع بر سر راه اشتغال در استان پهناور سیستان و بلوچستان باشد.

آرامش  گفت: یکی از اولویت‌ها و محورهای مهم در دولت مردمی سیزدهم، موضوع اشتغال است و باید برای تحقق این هدف تلاش مضاعف انجام داد.

او گفت: در سیستان و بلوچستان اشتغالزایی باید طرح محور و بدون اتکا به منابع بانکی صرف باشد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به اهمیت حوزه گردشگری در جهش اقتصاد و اشتغال استان اشاره کرد و گفت: با ورود هر گردشگر بین سه تا پنج نفر اشتغالزایی می‌شود و این استان می‌تواند از این فرصت در قالب گردشگری تاریخی، اکوتوریسم و گردشگری پزشکی نهایت استفاده را ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار