مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران در بندرعباس سازنده نفتکش آفراماکس می شود

با توافق شرکت ملی نفت ، چند فروند نفتکش افراماکس ۲۵۰ متری در مجتمع ایزوایکو ساخته می شود.

سلمان ضربی مدیرعامل مجتمع كشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران( ایزوایکو) گفت: این توافق برای ساخت چندین کشتی افراماکس ۲۵۰ متری با ظرفیت ۷۰۰ هزار بشکه است که دانش آن به طور کامل در داخل کشور بومی شده و سابقه ساخت این کشتی‌ها در داخل کشور نیز وجود دارد.

وی گفت: نگاه بلند و خردمندانه مدیرعامل شرکت ملی نفتکش و اعتماد وی به توان داخلی بدون شک سبب ارتقای تراز کشتی‌سازی کشورمان خواهد و ما مقرر کرده‌ایم که با تمام توان ظرف ۳۰ ماه اولین نفتکش افراماکس و پس از آن هر ۶ ماه یک نفتکش دیگر را در ایزوایکو به شرکت ملی نفت تحویل دهیم.

مدیرعامل ایزوایکو این سفارش مهم و راهبردی به این شرکت را سبب ایجاد تحولی بزرگ در صنعتی کشتی‌سازی کشورمان و زمینه ساز اشتغال ۱۵۰۰ نفری به ازای ساخت هر نفتکش عنوان کرد و گفت: رونق ویژه‌ای از این ناحیه در حوزه‌های پیرامونی صنعت کشتی‌سازی و نیز در استان هرمزگان رقم خواهد خود که آثار و برکات بسیاری ناشی از اعتماد به توان بومی در پی خواهد داشت.

افرا ماکس گونه‌ای از کشتی‌های نفت کش با ظرفیت بین ۸۰/۰۰۰ تا ۱۱۹/۰۰۰ تن و پهنای ۳۲٫۳۱ متر است. به طور کل کشتی نفت کش شناور ویژه‌ای است که برای حمل مقادیر بالای نفت طراحی شده‌است. 

این کشتی‌ها به سبب اندازه متوسط و مناسبشان در بیشتر جاهای دنیا به عنوان نفت کش استفاده می‌شوند، زیرا اندازهٔ مناسب آنها امکان جا به جایی و وارد شدن این کشتی‌ها از آب راه‌های تنگ و همچنین پهلو گیری آنها در بنادر کوچک را فراهم می‌سازد. افرا مکس‌ها برای جابه جایی نفت درفواصل کوتاه و متوسط استفاده می‌شوند.

برچسب ها: ساخت کشتی ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.