معرفی ۳ اثر برتر از مجموع ۸۰ اثر دریافتی در جشنواره ادبی یوسف

دبیر اجرایی دهمین «جشنواره ادبی یوسف» استان همدان از ارسال ۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد.

محمد برخوردار گفت: یکی از پدیده‌های مهمی که ذهن و فکر نویسندگان معاصر را به خود معطوف داشته و خالق نوعی ادبیات در میهن اسلامی شده است، پدیده‌ای به نام دفاع مقدس است، پدیده‌ای که امام خمینی (ره) از آن به عنوان دانشگاه انسان‌سازی یاد کرده است.

او گفت: دفاع مقدس  هنوز در زندگی ما جریان دارد و گذر از این چند سال هرگز نتوانسته است غبار فراموشی بر آینه حقایق بپوشاند.

برخوردار گفت: این پدیده انسان‌ساز صرف‌نظر از اینکه می‌تواند به تنهایی کتاب قطوری از دایره‌المعارف انقلاب اسلامی باشد و به عنوان زیرمجموعه‌ای از آن قرار گیرد، اما دارای آنچنان شور، نشاط و بالندگی حوادث و رخداد‌های عبرت‌آموز اسلامی و تاریخی است که به عنوان یک جریان فکری در ادبیات ما جای دارد.

او گفت: در تقسیم‌بندی ادبیات معاصر برای آن نوعی امتیاز و برجستگی قائل شده‌ایم و جشنواره ادبی یوسف بار دیگر نشان داد که دفاع مقدس آن‌قدر سرشار از مضامین و سوژه‌های بکر است، که همچنان می‌تواند در آفرینش‌های قالب‌های ادبی مختلف خاصه داستان کوتاه یاری‌رسان باشد، در این رهگذر جشنواره ادبی «یوسف» در طول چند دوره برگزاری موفق توانسته زمینه‌ای برای تبلور اندیشه‌های داستانی دفاع مقدس فراهم آورد.

دبیر اجرایی دهمین «جشنواره ادبی یوسف» استان همدان گفت: جشنواره‌ای با هدف تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس جهت نیل به آرمان‌های انقلاب اسلامی و بازشناسی فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت، پاسداری از ارزش‌ها و شناسایی و معرفی نویسندگان جوان و نوجوان به جامعه بوده است.

برخوردار گفت: ۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که توسط هیئت داوران مورد بررسی قرار گرفت تمامی آثار حداقل توسط دو داور به دقت بررسی شد و در نهایت از بین ۳۰ اثر راه یافته به مرحله نهایی سه اثر به عنوان برترین آثار از نگاه هیئت داوران معرفی شد.

او گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قدردان این استقبال باشد و با برنامه‌ریزی از این ظرفیت استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.