عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شهید ایرانمنش، معلمی برای سربازان انقلاب بود

باهنر گفت: شهیدان ایرانمنش، باهنر و رجایی همان کسانی بودند که در مدارس، سربازان امام خمینی (ره) را پرورش می‌دادند.

محمدرضا باهنر در مراسم یادواره شهید «علی ایرانمنش» و ۳ شهید معلم تربیت بدنی استان کرمان از شهید علی ایرانمنش به عنوان شهیدی مظلوم یاد کرد و گفت: شهید علی ایرانمنش، روحیه بانشاطی داشت و با شوخی و خنده، دانش آموزان و مردم را جذب می‌کرد و از آن‌ها سرباز انقلاب تربیت می‌کرد.

او به زندگی پیامبر (ص) در مکه اشاره کرد و گفت: زندگی  ایشان براساس آیات مکی قرآن کریم، عموما پیرامون انسان‌سازی و آدم‌ساختن است تا این افراد، بار سنگین اسلام را بر دوش بکشند و این دوران سخت را تحمل کنند.

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام این دوران مشابهت زیادی با زندگی حضرت امام خمینی (ره) داشت؛ چرا که امام راحل خیلی قبل‌تر تئوری ولایت فقیه را مطرح کردند.

او به ابعاد زندگی امام راحل پرداخت و گفت: امام (ره) در ابعاد مختلف برای اسلام می‌جنگید و  در زمان او یک طرف رژیم طاغوت، یک طرف لائیک‌ها در دنیا و یک طرف افرادی بودند که فقط جلوی دماغشان را می‌دیدند.

به گفته باهنر شهیدان ایرانمنش، باهنر و رجایی همان کسانی بودند که در مدارس سربازان امام (ره) را پرورش می‌دادند، سربازانی که امام (ره) قبلا گفته بود سربازان من در گهواره‌ها هستند.

او می‌گوید: جوانان بدانند قبل از انقلاب اسلامی، انقلاب‌های زیادی در دنیا اتفاق افتاد؛ اما مردمی نبود و رای مردمی هم وجود نداشت.

یادواره مدیرکل شهید آموزش و پرورش و ۳ معلم شهید تربیت بدنی استان کرمان شهیدان حمید ضیا، مسعود مختاری و قنبر بیگلری پور با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان، مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و آموزش و پرورش استان کرمان، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان، محمدرضا باهنر عضو تشخیص مصلحت نظام و سایر مسئولان همچنین خانواده شهدا و جمعی از فرهنگیان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

 این مراسم با سخنرانی زهرا ایرانمنش فرزند شهید ایرانمنش، سخنرانی امام جمعه کرمان، تجلیل از خانواده شهدا و رونمایی از پوستر اولین جشنواره فرهنگی - هنری شهید علی ایرانمنش همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار