خدمت ویژه موسسه توانبخشی هاجر کاشان به خانواده‌های دارای معلول

مدیرعامل موسسه خیریه و توانبخشی هاجر کاشان گفت: خانواده‌های دارای معلول برای سفرهای زیارتی و سیاحتی چند روزه می‌توانند نگهداری فرزندان توانخواه خود را به موسسه توانبخشی هاجر کاشان بسپارند.

علی هاشمی طاهری در آیین تقدیر از خیران موسسه خیریه و توانبخشی هاجر کاشان گفت: این مرکز به دلیل ارائه خدمات بهینه و با کیفیت به توانخواهان جسمی و ذهنی، دیدگاه و نگرش‌های را نسبت به موسسه‌های خیریه تغییر داده است.

موسسه خیریه و توانبخشی هاجر کاشان مربوط به دختران معلول جسمی و ذهنی ۱۴ سال به بالا است که وظیفه توانبخشی، آموزش، حمایت و نگهداری آن‌ها را برعهده دارد.

مدیر عامل موسسه خیریه و توانبخشی هاجر کاشان می‌گوید در این مرکز که دارای پنج خوابگاه با ظرفیت ۳۰۰ نفر است، ۲۴۴ نفر توان‌خواه نگهداری می‌شوند.

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز در این آیین با تقدیر از دست‌اندرکاران موسسه خیریه و توانبخشی هاجر کاشان با اشاره به آیاتی از قرآن مجید گفت: افرادی که خدا را باور دارند، کار نیک انجام می‌دهند و مردم را به انجام کارخیر دعوت می‌کنند، نزد خداوند سبحان با خسران و زیان به دیار باقی نمی‌شتابند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی می‌گوید: به فرموده پیامبر اعظم اسلام حضرت محمد (ص)، حاکمان بهشت، خادمان امروز جامعه هستند و بانیان خیر و افرای که به قشر‌های مختلف مردم و به ویژه به افراد آسیب‌پذیر خدمات ارایه می‌دهند، از این دسته محسوب می‌شوند.

بر اساس آمار‌های اعلام شده اداره بهزیستی کاشان تاکنون پنج هزار و ۸۹ معلول در این شهرستان شناسایی شده اند که از این شمار چهار هزار و ۲۳۱ در مناطق شهری و ۸۵۸ نفر نیز در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

شهرستان کاشان دارای ۱۵ مرکز نگهداری از توانخواهان است که ۱۱ مرکز آن روزانه و بقیه شبانه‌روزی است در این مرکز‌ها نزدیک به یک هزار توانخواه نگهداری می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مجموعه ای عالیست.حتما گزارش تصویری تهیه فرمایید