ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۲۴۰ طرح عمرانی در لرستان اجرا می‌کند

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) لرستان گفت: ۲۴۰ پروژه عمرانی و زیربنایی به ارزش بیش از یکهزار و ۱۱ میلیارد ریال توسط این ستاد در حال اجرا است.

حامد ویسکرمی در رزمایش احسان و همدلی اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی، پروتئینی، مشق احسان، نوشت افزار و بسته‌های بهداشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بین نیازمندان استان توزیع شد.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و ۲۱۵ واحد با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در لرستان در حال ساخت است و ظرفیت ساخت پنج هزار واحد وجود دارد، اما باید شرایط تامین زمین فراهم شود.

وی بیان کرد: همچنین حدود پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکن محرومین با مشارکت بسیج سازندگی سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان در حال احداث است و تاکنون بیش از چهار هزار واحد در اختیار متقاضیان ساکن در نقاط محروم و سیل زده استان قرار گرفته است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان گفت: در طرح جهش تولید نیز ۲۳۵ هزار هکتار دیم زار با مشارکت بیش از ۲۴ هزار کشاورز در یک هزار و ۵۱۴ روستای استان با هدف تامین امنیت غذایی و ارتقای تولید داخلی تحت پوشش قرار دارد.

ویسکرمی اظهار کرد: براساس اجرای برنامه پنج ساله طرح جهش تولید با بیش از ۴۵ میلیارد تومان منابع مالی، حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش تولید در لرستان پیش بینی شده است و پس از پنج سال به پایداری تولید در سطح استان خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال بنگاه محور و واحد‌های تولیدی بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان پرداخت شده است تصریح کرد: ۵۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال محور در ۷۴۵ روستا پرداخت و بیش از ۱۳ هزار طرح نیز افتتاح شد.

وی با اشاره به اهدا ویلچر به کودکان معلول استان گفت: آزادسازی زندانیان با جرایم مالی زیر ۲۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان است که براساس یک طرح جدید چنانچه سازمان زندان‌های استان همکاری کند تا شب عید نوروز زندانیان محکوم مالی غیر عمد و همچنین زندانیان عمد ناشی از فقر تا ۴۰ میلیون تومان، اعم از جزای نقدی و یا بدهی حقوقی آزاد خواهند شد.

ویسکرمی ادامه داد: در یکسال گذشته بیش از ۵۰۰ فقره جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند لرستانی اهدا همچنین تجهیز بیش از ۳۰ خانه ورزش و ۹ خانه کشتی توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.