ماهی قرمز بی‌حال و دارای لکه پوستی نخرید

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن خودداری شود.

آقای امین اسدی گفت: ماهی قرمز شب عید باید از مراکز مجاز خریداری شود. همچنین از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن و خرید از دوره گرد‌ها و دست فروشان باید خودداری کرد.

او گفت: در هنگام خرید از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب خودداری کرده و از ظروف یکبار مصرف جهت حمل و جابه جایی ماهی به منزل استفاده شود. پس از انتقال به منزل نیز، نسبت به تعویض آب اقدام و ماهی‌ها به ظروف از قبل آماده شده منتقل شوند.

با توجه به لزوم تعویض آب ماهیان خریداری شده حداقل ۲۴ ساعت قبل از خرید ظرف نگهداری ماهی آماده در صورت استفاده از آب شهری باید در هوای آزاد به منظور کلر زدایی قرار داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۱۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
حا آره ایشون راست میگن ماهی قرمز کوچک غیر خوراکی باحال بخرید بدون لکه پوستی هر یک دونش در میاد 100 الی 20 الی 300 هزار تومان و خیلی زود هم میمیرند بعد ماهی خوراکی قزل آلا رو در تهران می فروشن کیلویی 55 هزار تومان در برخی از شهرستانها می فروشن 80 الی 90 هزارتومان که میشه باهاشون یه سبزی پلو ماهی خوشمزه بخورید پولتون رو هم دور نریختید با خرید ماهی قرمز بدرد نخور بجای ماهی قرمز یک کیلو ماهی قزل آلای زنده بخرید بزارید توی یه تشت آب روی سفری شب عیدتون بعد سال تحویل بیاریتش بیرون باهاش یه سبزی پلو ماهی خوشمزه درست کنید نوش جان کنید بنده حقیر فقیر کمترین بی سواد رو هم دعا خیر کنید . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
آخرین اخبار