بیست‌وچهارمین روز درگیری‌های نظامی روسیه در شرق اوکراین

با پیشروی نیروهای روسی دسترسی اوکراین به دریای آزوف قطع شد

بیست‌وچهارمین روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین در حالی ادامه یافته است که الجزیره از به وقوع پیوستن انفجاری مهیب در دونتسک خبر داد.

بیست‌وچهارمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین ادامه یافته و این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز گذشته از انهدام ۱۸۴ پهپاد اوکراینی و ۱۴۱۲ تانک و خودروی زرهی از آغاز عملیات نظامی در اوکراین خبر داد و اعلام کرد نیرو‌های مسلح روس در یک روز ۶ کیلومتر به عمق اوکراین پیشروی کردند. کی‌یف پیشنهاد روسیه برای خروج تشکیلات نظامی از «ماریوپل» را رد کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با حضور در مراسمی که به مناسبت الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه برگزار شده بود، اعلام کرد مردم کریمه با ایجاد سدی سخت بر سر راه نازی‌ها، کار درستی انجام دادند. کریمه باید به عنوان بخشی از یک کشور که به آن تحقیرآمیز رفتار می‌کرد جدا می‌شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های چین روز گذشته (جمعه) اعلام کرد شی جین پینگ، رئیس‌جمهور این کشور به ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود اطلاع داده است که اولویت، اکنون پایان دادن به جنگ در اسرع وقت است. پوتین پیش‌تر گفته است: «در نهایت روسیه پس از غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم‌های غیرقانونی غرب، قوی‌تر و مستقل‌تر ظاهر خواهد شد. روسیه کشوری نیست که بتواند حاکمیت خود را برای نوعی سود اقتصادی کوتاه مدت به خطر بیندازد.»

روابط مسکو و کی‌یف پس از الحاق کریمه به روسیه دچار تنش شد. اقدامات نظامی آمریکا و ناتو در استقرار نیرو‌های نظامی در نزدیکی مرز‌های روسیه و مداخلات آن‌ها، باعث تحریک مسکو و شعله‌ور شدن جنگ شد. روسیه هدف این جنگ را غیرنظامی کردن دونباس و دور کردن تهدیدات نظامی ناتو از مرز‌های خود دانسته است و گفته عملیات نظامی خود را به درخواست رؤسای‌جمهور دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین انجام داده است.


بیشتر بخوانید:


جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این‌که کمک‌های آمریکا به اوکراین پیشتر از جنگ روسیه آغاز شده بود، از کمک ۸۰۰ میلیون دلاری تحت عنوان کمک امنیتی به اوکراین شامل سامانه‌های ضد هوایی، ضد زره، اسلحه و مهمات و هواپیما‌های بدون سرنشین، خبر داد و پوتین را جنایتکار جنگی دانست. طبق یک نظرسنجی جنگ اوکراین و افزایش قیمت سوخت، بسیاری از رانندگان در آمریکا را به فکر ترک شغل خود انداخته است. رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌تر دلیل تورم روزافزون در این کشور را تحریم‌های روسیه و شرایط اوکراین عنوان کرده است.

شورای امنیت در جلسه‌ی روز جمعه خود، نماینده آمریکا در این شورا وجود تسلیحات بیولوژیک در آزمایشگاه‌های اوکراین را که مستقیم از سوی آمریکا حمایت می‌شدند، انکار کرد. وزیر امور خارجه تایوان اعلام کرده است که موضع آمریکا نسبت به تحولات اوکراین نگران‌کننده است و زنگ خطری برای آینده این جزیره به حساب می‌آید. این درحالی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه جدید خود ابعاد جدیدی از جنگ روانی آمریکا، آزمایشگاه‌های بیولوژیکی و لابی این کشور در سازمان ملل را بیان کرده و تأکید کرده است آمریکا کشور‌های دیگر را تهدید کرده تا در سازمان ملل علیه روسیه رأی دهند.

تحولات بیست‌وچهارمین روز حمله نظامی روسیه به شرق اوکراین را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

ادعای اوکراین: از زمان آغاز جنگ، ۲۲۸ نفر در پایتخت کشته شده‌اند

مقامات کی‌یف، مدعی شدند ۲۲۸ نفر از جمله ۴ کودک در پایتخت اوکراین از زمان آغاز جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس گزارش الجزیره، در بیانیه‌ای که از سوی مقامات کی‌یف منتشر شده، آمده است ۹۱۲ نفر دیگر نیز در این شهر زخمی شده‌اند.

۲ سال پیش
اوکراین: بیش از ۶ هزار نفر امروز تخلیه شده‌اند

طبق گزارش فرانس ۲۴، معاون دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین گفت که در مجموع ۶ هزار ۶۲۳ نفر از شهر‌های اوکراین از طریق کریدور‌های بشردوستانه در امروز شنبه تخلیه شدند.

کیریلو تیموشنکو، معاون دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین همچنین گفت ۴ هزار ۱۲۸ نفر توانسته‌اند شهر بندری «ماریوپل» را ترک کنند.

۲ سال پیش
پترو پروشنکو: بایدن باید به اوکراین بیاید

به گزارش سی‌ان‌ان پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور سابق اوکراین در مصاحبه‌ای گفت جو بایدن، رئیس‌جمهور اوکراین باید در زمانی که بخاطر نشست ناتو در هفته اتی به اروپا می‌آید، به اوکراین نیز سفر کند.

طبق اعلام کاخ سفید، بایدن قرار است برای شرکت در نشست ناتو در تاریخ ۲۴ مارس به بروکسل سفر کند.

۲ سال پیش
ادعای وزارت خارجه اوکراین: بیش از ۱۴ هزار نیروی روسی تا روز شنبه کشته شده‌اند

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد وزارت امور خارجه اوکراین مدعی شد تا روز شنبه نزدیک به ۱۴ هزار و ۴۰۰ نیروی روسیه در اوکراین کشته شده‌اند.

۲ سال پیش
روسیه: ۱۴۴۳ تانک و خودروی زرهی را منهدم کردیم

وزارت دفاع روسیه امروز در گزارش روزانه خود از آخرین دستاورد‌های عمایات نظامی در اوکراین، اعلام کرد یک هزار و ۴۴۳ تانک و خودروی زرهی را از زمان آغاز این عملیان نظامی در تاریخ ۲۴ فوریه منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد امروز شنبه نیرو‌های روسیه ۵۹ پایگاه نظامی اوکراینی را به همراه یک مکان‌یاب اس۳۰۰ منهدم و ۵ پهپاد را سرنگون کردند.

۲ سال پیش
معاون رئیس حزب حاکم اوکراین: ما سپری هستیم که از بقیه کشور‌های اروپایی دفاع می‌کنیم

معاون رئیس حزب حاکم اوکراین در گفت‌وگو با الجزیره مدعی شد:

  • هیچ رهبر سیاسی در اوکراین وجود ندارد که از واگذاری منطقه دونباس راضی باشد.
  • ما به دنبال تضمین قوی از کشور‌هایی مانند انگلیس یا ترکیه هستیم، زیرا به روس‌ها اعتقاد نداریم.
  • امیدواریم که غرب به ما کمک بیشتری کند.
  • اوکراین سپری است که از بقیه کشور‌های اروپایی دفاع می‌کند.
  • ارتش ما با حمایت مردمی می‌جنگد و از هیچ کشوری دستور ندارد.
۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیرو‌های «دونتسک» یک گروهان از تیپ ۵۳ ارتش اوکراین را منهدم کردند و کنترل شهر تارامچوک را به دست گرفتند.

۲ سال پیش

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد: لوید آستین، وزیر خارجه آمریکا به مقامات بلغاری در مورد تعهد واشنگتن به امنیت جناح شرقی ناتو در این دوره حساس اطمینان داد.

۲ سال پیش

رئیس اداره مدنی و نظامی اوکراین در کی‌یف مدعی شد: از آغاز تهاجم، ۲۲۸ نفر از جمله ۴ کودک در پایتخت کشته شده‌اند.

۲ سال پیش
معاون وزیر خارجه چین گفت: تحریم‌های غرب یکجانبه است

الجزیره گزارش داد، معاون وزیر خارحه چین اعلام کرد تحریم‌ها علیه روسیه یکجانبه بوده و به تصویب شورای امنیت نرسیده است.

او همچنین گفت: ما اقدام روسیه را محکوم نمی‌کنیم و آن را تهاجم نمی‌نامیم؛ اما نگراین خود را از جنگ اعلام می‌داریم.

۲ سال پیش
سازمان ملل از ۸۴۷ کشته از غیرنظامیان در جنگ اوکراین خبر داد

سازمان ملل اعلام کرد دست‌کم ۸۴۷ غیرنظامی از زمان آغاز جنگ در اوکراین کشته و حدود یک هزار ۴۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

۲ سال پیش
الجزیره: بیشتر ماریوپل تحت کنترل جدایی‌طلب‌هاست

شبکه الجزیره گزارش داد بیشتر شهر «ماریوپل» اکنون تحت کنترل جدایی‌طلبان حامی روسیه قرار گرفته است.

این شبکه همچنین اعلام کرد درگیری‌ها همچنان میان جدایی‌طلبان و نیرو‌های اوکراینی در «ماریوپل» در جریان است.

۲ سال پیش
ادعای وزیر دارایی اوکراین: تهاجم روسیه ۳۰ درصد اقتصاد اوکراین را تعطیل کرد

الجزیره گزارش داد، سرهی مارچنکو، وزیر دارایی اوکراین در مصاحبه‌ای تلویزیونی مدعی شد: تهاجم روسیه ۳۰ درصد از اقتصاد اوکراین را به تعطیلی کشانده است.

۲ سال پیش
دیمیتری مدودف: اقتصاد روسیه با تحریم‌های غرب سقوط نخواهد کرد

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در سخنانی اعلام کرد: اقتصاد روسیه در نتیجه تحریم‌های غرب سقوط نمی‌کند؛ چراکه روسیه می‌داند چطور تحت محدودیت‌ها عمل کرده و شرکای قابل اعتمادی دارد.

۲ سال پیش
یونیسف: از زمان آغاز جنگ اوکراین، ۱.۵ میلیون کودک فرار کرده‌اند

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده است قریب به ۱.۵ میلیون کودک از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه، از اوکراین گریخته‌اند.

۲ سال پیش
ادعای زلنسکی: ارتش روسیه از آغاز جنگ، ۱۱۲ کودک را کشته است

شبکه الجزیره گزارش داد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنانی مدعی شد ارتش روسیه از زمان آغاز جنگ ۱۱۲ کودک اوکراینی را کشته است.

زلنسکی همچنین گفت: ادامه جنگ اوکراین، تهدیدی برای تمامی کشور‌های اروپایی است. ما خواهان بلوکه شدن دارایی‌های تمامی افرادی هستیم که دستی در این جنگ دارند.

۲ سال پیش
رئیس‌جمهور سابق لتونی: از جنگ جهانی سوم بسیار می‌ترسم

رئیس‌جمهور سابق لتونی در مصاحبه با الجزیره مدعی شد:

  • ما به شجاعت مردم اوکراین و رئیس‌جمهور آن‌ها در دفاع از حاکمیت کشور احترام می‌گذاریم.
  • ما احساس خطر نمی‌کنیم، اما رئیس‌جمهور پوتین دیگر تمام قدرت ذهنی خود را ندارد.
  • نمی‌دانیم پوتین چرا تصمیم گرفت جنگ نابودی را علیه اوکراین به راه بیندازد.
  • از جنگ جهانی سوم بسیار می‌ترسم.
  • ناتو فکر می‌کند تحریم‌ها ممکن است برای منصرف کردن از حمله به اوکراین کافی باشد.
  • منطقه پرواز ممنوع از نظر روس‌ها یک اقدام تحریک‌آمیز است.
  • سیاست آلمان در قبال بحران نقطه عطفی بزرگ بود و موضع اروپا خوب و خوشایند است.
  • پیوستن به اتحادیه اروپا مستلزم سال‌ها آمادگی است.
۲ سال پیش

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشت جنگنده‌های گردان «آزوف» اوکراینی در کنار نیرو‌های عادی در شهر «ماریوپول» می‌جنگند.

۲ سال پیش

روزنامه فایننشال‌تایمز به نقل از مقامات اوکراینی نوشت: نیرو‌های روسی گردان‌های خود را دوباره سازماندهی می‌کنند تا حمله جدیدی به کی‌یف، پایتخت اوکراین انجام دهند. حمله مورد انتظار روسیه به «کی‌یف»، شهر‌های «چرنیهف» و «سومی» را بیشتر تحت محاصره قرار خواهد داد.

۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع اوکراین مدعی توقف پیشروی نیرو‌های روسی به سمت کی‌یف و وادار کردن آن‌ها به عقب نشینی ۷۰ کیلومتری از پایتخت اوکراین شد.

وزارت دفاع اوکراین مدعی شد: نیرو‌های ما موفق شدند پیشروی ارتش روسیه را در «میکولایف» دفع کنند. «ماریوپل» همچنان علیه نیرو‌های روسی می‌جنگد.

۲ سال پیش

هیئت روسیه در وین اعلام کرد مسکو اطلاعات به روز شده ای را در مورد وضعیت نیروگاه های چرنوبیل و زاپوروژیا در اختیار آژانس قرار داده است.

۲ سال پیش
لوکاشنکو: ارتش اوکراین مستقیما از سوی آمریکا هدایت می‌شوند

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس: ارتش اوکراین توسط مستشاران کشورهای غربی و آمریکا فرماندهی می‌شود.

۲ سال پیش
واشنگتن خبر کشته شدن سربازان آمریکایی در دونتسک را تکذیب کرد

جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود خبر کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی در منطقه دونتسک در شرق اوکراین را تکذیب کرد.

وی اعلام کرد: خبر‌های گسترده‌ای مبنی بر کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی در منطقه دونباس منتشر شده که جعلی و دروغ است.

پورتر گفت: هیچ سرباز آمریکایی در اوکراین وجود ندارد، فیلم منتشر شده در این خبر مربوط به سال ۲۰۱۸ است و سربازانی که در تصویر نشان داده شده‌اند در سال ۲۰۱۹ به سلامت به خانه بازگشتند. آن‌ها سالم هستند. خبر جعلی است و این افراد مزدور نیستند.

۲ سال پیش
مدودف: هیچ فروپاشی در اقتصاد روسیه وجود نخواهد داشت

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه، تاکید کرد که هیچ فروپاشی در اقتصاد روسیه رخ نخواهد داد و تاکید کرد که روسیه شرکای قابل اعتماد زیادی دارد.

۲ سال پیش
رئیس جمهور چچن از ورود یک «گردان داوطلب» به اوکراین خبر داد

رمضان قدیروف، رئیس جمهور چچن پس از تایید دو روز پیش مبنی بر اینکه "هزار" داوطلب چچنی برای پیوستن به نیرو‌های روسیه راهی اوکراین شده اند، امروز شنبه بار دیگر از ورود یک "گردان داوطلب" به اوکراین خبر داد.

قدیروف در اکانت تلگرام خود کلیپی منتشر کرد که نشان می‌دهد آدام دلیمخانوف، نماینده دومای دولتی روسیه از چچن، (از خویشاوندان قدیروف) در حال سخنرانی برای این مبارزان چچنی است که داوطلبانه در کنار مسکو می‌جنگند.

۲ سال پیش
شروع مقررات منع رفت‌وآمد در زاپاروژیه

سی‌ان‌ان به نقل از رئیس شورای زاپاروژیه: امروز از ساعت ۴ عصر تا ۶ صبح دوشنبه آینده منع آمد و شد اعمال می‌شود.

۲ سال پیش
امنیت فدرال روسیه: نیروی دریایی اوکراین حدود ۴۲۰ مین را در جاده‌های منتهی به بنادر کاشته است

سرویس امنیت فدرال روسیه گزارش داد که نیروی دریایی اوکراین پس از آغاز عملیات ویژه روسیه، حدود ۴۲۰ مین را در مسیر‌های منتهی به بنادر اودسا، اوچاکوف، چورنومورسک و یوژنی قرار داد.

۲ سال پیش
تاکید اوکراین بر پاسخ به اقدامات روسیه

وزارت خارجه اوکراین: هر کاری که روسیه انجام داده است بدون پاسخگویی باقی نخواهد ماند. اتحادیه اروپا ادعای روسیه درخصوص وجود سلاح بیولوژیک در اوکراین را رد کرده است.

۲ سال پیش
اوکراین: برای یک سال ذخیره غذایی داریم

رویترز به نقل از مشاور رئیس جمهور اوکراین: ذخایر غذایی برای یک سال کافی است، اما اگر جنگ مانع کشاورزی شود، ممکن است محصولات کافی برای صادرات وجود نداشته باشد.

۲ سال پیش
جانسون: عادی کردن روابط با روسیه اشتباه بزرگی خواهد بود

«بوریس جانسون» طی سخنانی امروز (شنبه) ادعا کرد عادی سازی روابط با روسیه، مانند سال ۲۰۱۴ بعد از الحاق کریمه به این کشور، اشتباه بزرگی خواهد بود، همچنین کشورش به جای واردات انرژی از روسیه، روی توسعه استراتژی انرژی خود کار خواهد کرد.

۲ سال پیش
پوتین و نخست وزیر لوکزامبورگ درباره پیشرفت مذاکرات روسیه و اوکراین گفتگو کردند

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه در گفتگو با خاویر بتل، نخست‌وزیر لوکزامبورگ، ارزیابی‌هایی از روند مذاکرات روسیه و اوکراین را تشریح کرد.

خاویر بتل به (پوتین) از تماس با سران اوکراین و تعدادی دیگر از کشور‌ها اطلاع داد.

دفتر پوتین گفت: ولادیمیر پوتین ارزیابی‌های اساسی خود را از روند مذاکرات بین نمایندگان روسیه و اوکراین تشریح کرد.

پوتین به فعالیت‌های غیرقابل قبول آمریکا در زمینه تحقیقات نظامی-بیولوژیکی در اوکراین اشاره کرد که به گفته او تهدیدی برای روسیه و اروپا است.

۲ سال پیش
تاکید وزیر دفاع انگلیس بر تقویت جناح شرقی ناتو

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس گفت: ما تحویل سلاح به اوکراین را متوقف نخواهیم کرد و امنیت جناح شرقی ناتو باید تقویت شود.
ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم تا مردان و زنانی را که برای کشورشان می‌جنگند مسلح کنیم.

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس نیز گفت تا زمانی که حاکمیت به اوکراین بازگردد آرام نخواهیم نشست. رئیس جمهور اوکراین شجاعت زیادی از خود نشان داد و ما نمی‌خواهیم به دوران شوروی بازگردیم. وقتی با ظالمی مانند پوتین روبرو می‌شود، تنها چیزی که می‌فهمد قدرت است. عنوان اولین کشوری که از اوکراین با سلاح‌های ضد تانک حمایت می‌کند. ما به قطع ارتباط روسیه از سیستم انتقال پول سوئیفت کمک کردیم.

۲ سال پیش
لهستان پیشنهاد محاصره تجاری کامل اتحادیه اروپا علیه روسیه را داد

ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان، روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که لهستان پیشنهاد می‌کند یک تحریم تجاری کامل را به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی در اوکراین اضافه کند.

موراویسکی گفت: «لهستان پیشنهاد می‌کند در اسرع وقت یک محاصره تجاری به بسته تحریم‌ها اضافه شود: هم بنادر دریایی - ممنوعیت ورود کشتی‌های تحت پرچم روسیه به بنادر - و هم ممنوعیت تجارت زمینی».

وی همچنین خاطرنشان کرد که از محاصره کامیون‌های حامل کالا به سمت روسیه و بلاروس که روز شنبه در مرز لهستان و بلاروس سازماندهی شد، حمایت می‌کند.

۲ سال پیش
لاوروف: واشنگتن مانع از موفقیت مذاکرات صلح است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه: واشنگتن مانع از موافقت هیأت مذاکره کننده اوکراینی با ساده ترین شرایط روسیه می‌شود. برای همکاری با غرب دری همیشه باز خواهد ماند، اما دیگر ابتکار عملی نخواهیم داشت.

او همچنین با اشاره به تلاش غرب برای فشار به چین به جهت محکوم کردن روسیه گفت: هماهنگی روسیه و چین در شرایط کنونی قوی‌تر خواهد شد.

۲ سال پیش
زلنسکی فردا با اعضای کنست اسرائیل درباره اوکراین از طریق ویدئو سخنرانی خواهد کرد

ولودیمیر زلنسکی فردا یکشنبه از طریق اپلیکیشن زوم با اعضای کنست رژیم صهیونیستی در گفتگویی که ممکن است شاهد حضور ده‌ها تن از اعضای کنست باشد سخنرانی خواهد کرد.

۲ سال پیش
آمریکا: نیروهای روس به کشورهای عضو ناتو نزدیک نشدند

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا: هیچ مدرکی دال بر تجمع نیروهای بزرگ روسیه در مرزهای کشورهای عضو ناتو وجود ندارد زیرا نیروهای روسی در چندین جبهه در اوکراین درگیر نبرد هستند.

۲ سال پیش
بمباران مناطق مسکونی در دونتسک از سوی نظامیان اوکراینی

الجزیره: سخنگوی نظامی جدایی طلبان در دونتسک اعلام کرد نظامیان اوکراینی مناطق مسکونی، مدارس و زیرساخت های این منطقه را بمباران کردند.

۲ سال پیش
ادعای مقامات اوکراینی درخصوص ورود نیروهای بلاروس به جنگ

فایننشال تایمز: مقامات اوکراینی انتظار دارند نیروهای بلاروس نیز وارد نبرد شوند زیرا روسیه نیاز به تجدید قوا دارد.

 

 

۲ سال پیش
وزارت دفاع روسیه: از موشک‌های مافوق صوت در اوکراین استفاده کردیم

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که با استفاده از موشک‌های مافوق صوت، یک انبار بزرگ زیرزمینی برای موشک‌ها و مهمات هواپیما در غرب اوکراین را منهدم کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای رسمی خاطرنشان کرد: سامانه موشکی هوانوردی کینژال Kinzhal با موشک‌های بالستیک مافوق صوت یک انبار بزرگ زیرزمینی حاوی موشک و مهمات هوانوردی را در روستای دلیاتین در منطقه ایوانو-فرانکیفسک منهدم کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیش از این موشک کینژال (خنجر) را "یک سلاح ایده آل" نامیده بود که با سرعت ۱۰ برابر صوت پرواز می‌کند و می‌تواند بر هر سیستم دفاع هوایی غلبه کند.

۲ سال پیش
اوکراین: ۱۰۰ جنگنده روسیه را ساقط کردیم

مشاور رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که از ابتدای جنگ تاکنون نیرو‌های اوکراینی ۱۰۰ جنگنده روسیه را سرنگون کرده اند.

۲ سال پیش

وزارت دفاع روسیه: نیرو‌های ما دیروز ۱۱۲ روس و اتباع خارجی از جمله شماری اوکراینی و آمریکایی را از خرسون به شبه جزیره کریمه منتقل کردند.

۲ سال پیش
۴۳ هزار نفر از اوکراین وارد لهستان شدند

گارد مرزی لهستان اعلام کرد که طی روز گذشته ۴۳ هزار نفر دیگر از اوکراین وارد این کشور شده اند.

۲ سال پیش
حدود ۱۰ میلیون اوکراینی در نتیجه جنگ روسیه از خانه‌های خود فرار کرده اند

یگان امنیت اطلاعات اوکراین گزارش داد: حدود ۱۰ میلیون اوکراینی در نتیجه جنگ روسیه از خانه‌های خود فرار کرده اند و حدود ۶.۵ میلیون نفر در کشور آواره و ۳.۲ میلیون نفر نیز کشور را ترک کرده اند.

۲ سال پیش

وزارت حمل و نقل روسیه اعلام کرد که بستن آسمان به روی پروازهای روسیه و بسته شدن متقابل آسمان روسیه به روی کشورها موجب افزایش قیمت بیلیط پروازها خواهد شد.

۲ سال پیش
کشته و زخمی ۳۵۱ غیرنظامی در دونتسک

ریانووستی به نقل از جدایی‌طلبان دونتسک نوشت:در ۳۰ روز تشدید تنش‌ها در این منطقه، ۵۵ غیرنظامی کشته و ۳۰۱ نفر از جمله ۲۱ کودک  کشته و ۳۰۱ نفر زخمی شدند.

۲ سال پیش
ایجاد ۱۰ گذرگاه انسان دوستانه در اوکراین

معاون نخست وزیری اوکراین خبر داد که کی‌یف با ایجاد ۱۰ گرگاه انسان دوستانه برای خروج غیرنظامیان از جمله شهر ماریوپل موافق کرده است.

۲ سال پیش
صدور هشدار مجدد در کی‌یف

خبرگزاری الجزیره اعلام کرد آژیرهای هشدار برای دومین بار از صبح امروز در پایتخت اوکراین به صدا در آمده اند.

۲ سال پیش
۳ کشته در حملات اوکراین به لوهانسک

جدایی طلبان لوهانسک خبر دادند: در گلوله باران نیرو‌های امنیتی اوکراین در منطقه ارمینو ۳ غیرنظامی کشته و دو غیرنظامی زخمی شدند.

 مقامات اوکراینی لوهانسک نیز گفتند توافق برای ایجاد یک گذرگاه بشردوستانه امروز پس از اجماع در این خصوص انجام می شود.

۲ سال پیش
لیز تراس: روسیه باید از اوکراین خارج شود

لیر تراس، وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با روزنامه تایمز مدعی شد: پوتین در اوکراین شکست می خورد و به سمت اقدامات شدیدتر می رود.

او گفت: هر گونه مذاکره درباره اوکراین باید بر اساس خروج نیروهای روسیه از این کشور باشد و  تحریم ها علیه ثروتمندان روسیه هرگز لغو نمی شود.

۲ سال پیش
برزیل تلگرام را فیلتر کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: الکساندر دی موراس، قاضی دادگاه عالی برزیل دستور تعلیق پیام رسان تلگرام را صادر کرد و گفت که این برنامه بارها از پایبندی به دستورات قضایی برای مسدود کردن حساب‌های منتشرکننده اطلاعات نادرست یا پیروی از قوانین این کشور خودداری کرده است.

مدیر تلگرام در واکنش به این تصمیم از دادگاه عذرخواهی کرد و خواست اجرای حکم فیلترینگ را به تعویق بیاندازد تا تلگرام درخواست‌های برزیل را بررسی کند.

۲ سال پیش
جانسون: قطع تولید نفت و گاز دریای شمال «دیوانه‌کننده» خواهد بود

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: قطع تولید نفت و گاز دریای شمال «دیوانه‌کننده» خواهد بود، زیرا خطر قرار دادن بریتانیا در معرض «باج‌خواهی مستمر ولادیمیر پوتین» را در پی دارد.

جانسون مدعی شد که سرمایه گذاری در تولید نفت و گاز محلی و همچنین انرژی هسته ای یکی از بهترین راه ها برای انگلیس برای ایستادگی در برابر پوتین و خودکفایی بیشتر خواهد بود.

۲ سال پیش
شرکت آمریکایی رادیسون فعالیت خود در روسیه را متوقف کرد

شرکت آمریکایی هتل‌های رادیسون اعلام کرد که مشارکت‌های جدید و سرمایه گذاری‌های جدید در روسیه را در پی درگیری روسیه و اوکراین، به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش رویترز، این شرکت به عنوان آخرین هتل زنجیره‌ای و شرکت غربی است که برنامه‌های خود و یا تجارت خود را در روسیه متوقف کرده است.

این شرکت در بیانیه‌ای عنوان کرد: ما در برخی ظرفیت‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهیم زیرا نقشی کلیدی در حمایت از کارکنان و جوامع محلی ایفا می‌کنیم.

۲ سال پیش
گفتگوی تلفنی کولبا و بلینکن

خبرگزاری الجزیره نوشت: وزرای خارجه اوکراین و آمریکا در تماسی تلفنی درباره آخرین وضعیت جنگ در این کشور گفتگو کردند.

دیمیتری کولبا عنوان کرد که در این تماس تلاش های مرتبط با برقراری آتش بس و توقف جنگ روسیه علیه اوکراین را بررسی کرده اند.

۲ سال پیش
اوکراین پل ارتباطی دونتسک و ماریوپل را منفجر کرد

خبرگزاری ریانووستی روسیه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی بدون اطلاع به غیرنظامیان، پل ارتباطی دونتسک و ماریوپل را منفجر کرد که منجر به وارد شدن خسارت به خانه های مردم شد.

۲ سال پیش
به صدا در آمدن آژیرهای هشدار در پایتخت اوکراین

خبرگزاری اوکراین گزارش داد: آژیر خطر صبح امروز در کی‌یف، ژیتومیر و چرنیهیو به صدا درآمد.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نیز افزود: نیرو‌های روسی تاکنون موفق به محاصره پایتخت نشده اند. نیرو‌های اوکراینی پیشروی نیرو‌های روسی به سمت شهر میکولایف را متوقف کردند. روسیه امروز ۱۴ موشک پرتاب کرد و بیش از ۴۰ حمله به مناطق مختلف انجام داد.

۲ سال پیش

نیویورک تایمز به نقل از یک دیپلمات انگلیسی گزارش داد: بیش از ۴۲۰۰ موشک ضد تانک کوتاه برد برای نیرو‌های اوکراینی ارسال کرده ایم.

۲ سال پیش

شرکت ماهواره‌ای مکسار عکس‌هایی را منتشر می‌کند که نشان می‌دهد نیروهای روسی از سنگرها برای مخفی کردن خودروهای نظامی خود در نزدیکی کیف استفاده می‌کنند.

۲ سال پیش
نخست وزیر انگلیس: باید به وابستگی به نفت و گاز روسیه خاتمه بدهیم

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت انگلیس کمک‌های بیشتری در زمینه تسلیحات دفاعی در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

نخست وزیر انگلیس که در مراسمی در حمایت از اوکراین در اسکاتلند سخنرانی می‌کرد، همچنین خواستار پایان وابستگی کشورش به نفت و گاز روسیه شد.

روسیه بزرگترین تامین کننده گاز اتحادیه اروپا و نیز یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان محسوب می شود. 

۲ سال پیش
آستین: هیچ کس نمی‌خواهد شاهد درگیری بین آمریکا و روسیه باشد

لوید آستین،  وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: هیچ کس نمی‌خواهد شاهد درگیری بین آمریکا و روسیه باشد و این برای جهان خوب نخواهد بود. مهمترین چیز در حال حاضر این است که مطمئن شویم هر کاری که می‌توانیم برای حمایت از اوکراین انجام می‌دهیم. تمرکز ما بر این است که مطمئن شویم هر کاری که ممکن است برای دفاع از ناتو انجام می‌دهیم.

وی افزود: ما نیرو‌هایی را در بخش شرقی ناتو مستقر کردیم تا به متحدان اطمینان دهیم. ما هیچ مدرکی دال بر استفاده خوب از گزارش‌های اطلاعاتی و تاکتیکی توسط نیرو‌های روس نمی‌بینیم. همچنین هیچ نشانه‌ای مبنی بر ترکیب توان هوایی و دریایی توسط نیرو‌های روسیه نمی‌بینیم.

این مقام آمریکایی اعلام کرد: امیدواریم چین از این اقدام شنیع پوتین در اوکراین حمایت نکند. امیدواریم که چین نیاز به احترام به حاکمیت را به رسمیت بشناسد، اما پیش بینی اینکه پکن چه خواهد کرد دشوار است.

۲ سال پیش
پسکوف: اظهارات بایدن به توهین شخصی به ولادیمیر پوتین تبدیل شده است

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا عملا توهین شخصی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تبدیل شده است.

بایدن پیشتر پوتین را به جنایت جنگی در اوکراین متهم کرده بود که با واکنش منفی و شدید روسیه همراه شد. 

۲ سال پیش
هشدار صندوق بین المللی پول و بانک جهانی درباره عواقب جنگ اوکراین

ادامه جنگ در اوکراین سبب نوسان در بازار‌های جهانی شده است. صندوق بین المللی پول و بانک جهانی می‌گویند تمامی اقتصاد‌ها در جهان بطور کامل در معرض تاثیر گرفتن از این بحران قرار گرفته اند. این وضعیت هشدار دهنده می‌تواند به کاهش رشد اقتصادی، وقفه در معاملات تجاری و افزایش نرخ تورم منجر شود.

ادامه تنش‌ها میان روسیه و اوکراین سبب شد قیمت نفت خام با رشدی قابل توجه به بیش از ۱۰۳ دلار در هر بشکه افزایش یابد. دیگر بازار‌های مالی هم تحت تاثیر این تنش‌ها قرار گرفته و دچار نوساناتی شده اند.

۲ سال پیش
ارسال موشک های ضدتانک انگلیسی به اوکراین

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع دیپلماتیک انگلیسی اعلام کرد لندن 4 هزار و 200 موشک کوتاه برد ضدتانک به نیروهای اوکراینی برای مقابله با پیشروی های روسیه ارسال کرده است. 

این خبر در حالی منتشر می شود که کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به طور پیوسته در حال ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین هستند. با این حال، این کشورها از مداخله مستقیم نظامی در این کشور خودداری می کنند زیرا از تقابل نظامی آشکار با روسیه واهمه دارند. 

۲ سال پیش
تلاش اوکراین برای خروج از مذاکره با روسیه

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت اوکراین با مطرح کردن پیشنهاد‌ات غیرواقعی متعدد تلاش می‌کند از مذاکره با روسیه خارج شود. 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان، کی یف را متهم کرد تلاش می‌کند با مطرح ساختن پیشنهاد‌های غیرواقعی از مذاکرات صلح خارج شود. از سوی دیگر ولادیمیر پوتین به گلوله باران مناطق مسکونی در دونتسک توسط ارتش اوکراین اشاره و از کشور‌های غربی به دلیل نادیده گرفتن جنایات جنگی ارتش اوکراین انتقاد کرد.

۲ سال پیش
حمایت پارلمان انگلیس از لغو مجوز فعالیت شبکه تلویزیونی روسیه

نمایندگان انگلیس از ممنوعیت فعالیت راشاتودی در این کشور حمایت کردند. واکنش‌ها به اقدام نهاد ناظر بر فعالیت رسانه‌ها در انگلیس موسوم به آفکام مبنی بر لغو مجوز فعالیت شبکه تلویزیونی روسیه راشاتودی در این کشور همچنان ادامه دارد‎، این در حالی است که شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس از این اقدام پشتیبانی کردند.

آفکام در اطلاعیه خود اعلام کرد: ما شبکه تلویزیونی روسیه آر.تی را برای داشتن مجوز فعالیت در انگلیس مناسب نمی‌دانیم و نمی‌توانیم باور داشته باشیم که پخش کننده مسئول است. پس از جنگ اوکراین شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس از دولت خواستند فعالیت راشاتودی در انگلیس را متوقف کند که بوریس جانسون تصریح کرد این اقدام در آفکام در حال پیگیری است. از همان زمان اقدامات علیه شبکه تلویزیونی روسیه در انگلیس افزایش یافته است.

حدود دو هفته پیش نادین دوریس، وزیر فرهنگ انگلیس با بیان اینکه راشاتودی بخشی از کارزار جهانی اطلاعات نادرست روسیه است، از آفکام، نهاد ناظر بر رسانه‌ها در این کشور خواست لغو مجوز فعالیت آن را در دستور کار قرار دهد. وزیر فرهنگ انگلیس، محدود کردن توانایی رسانه‌ای روسیه برای گسترش تبلیغات این کشور را ضروری دانست. آفکام نهاد ناظر بر رسانه‌ها در انگلیس پیش‌تر نیز فاش کرد که از قبل نظارت‌های این نهاد در نحوه پوشش بحران اوکراین در پخش کنندگان در انگلیس افزایش یافته است.

۲ سال پیش
آمریکا: در اوکراین منطقه پرواز ممنوع اعلام نمی کنیم

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن به هیچ عنوان به طور مستقیم وارد جنگ اوکراین نخواهد شد و نیز منطقه پروار ممنوع بر فراز آسمان این کشور اعلام نخواهد کرد. 

وی افزود: نیروهای روسی در اوکراین اشتباهاتی انجام داده و از جنبه لجستیکی هم اینک به مشکل برخورده اند. بسیاری از پیش فرض های آنها برای جنگ اوکراین اشتباه از آب درآمده است و روس ها در اوکراین دچار مشکل شده اند. 

۲ سال پیش
اسپوتنیک: کشته شدن سه غیرنظامی در گلوله باران ارتش اوکراین در لوهانسک

مرکز کنترل آتش بس در جمهوری لوهانسک روز جمعه از کشته شدن سه غیرنظامی در گلوله باران ارتش اوکراین خبر داد.

لوهانسک در شرق اوکراین دارای جمعیتی غالبا روس زبان بوده و بیش از یک دهه شاهد ناآرامی ها برای استقلال بوده است. مسکو نیروهای اوکراینی را متهم به کشتار غیرنظامیان در این منطقه کرده است. 

۲ سال پیش
فرانسه: اوکراین برنامه تسلیحاتی بیولوژیکی ندارد

نیکولا دو ریویر (Nicolas de Rivière) نماینده فرانسه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره اوکراین گفت: روسیه به کارزار ارائه اطلاعات نادرست خود دامن می‌زند. وی ادامه داد: این نشست بر اساس هیچ واقعیت قابل اتکایی تشکیل نشده است چراکه اوکراین هیچ برنامه تسلیحاتی بیولوژیکی ندارد و این کشور به تعهدات خود بر اساس کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی احترام می‌گذارد.

دوریویر گفت: سازمان ملل به طور شفاف در هفته گذشته و امروز نشان داده است هیچ اطلاعاتی درباره وجود چنین برنامه‌ای در اختیار ندارد. برعکس روسیه بار‌ها در سال‌های گذشته به تسلیحات شیمیایی متوسل شده و از رژیم سوریه حمایت کرده است. روسیه خودش از این تسلیحات در انگلیس و در قلمرو خودش در تلاش برای انجام عملیات‌های تروریستی استفاده کرده است.

نماینده فرانسه در سازمان ملل افزود: روسیه با ایجاد موارد ساختگی تلاش می‌کند از مسئوولیت‌های خود شانه خالی و جرایم خود را پنهان کند. فرانسه به شدت نگران است کارزار انتشار اطلاعات نادرست بهانه‌ای برای استفاده از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی در اوکراین باشد. این نوع حملات تنها به یک طرف نسبت داده می‌شود و آن روسیه است. وی گفت: استفاده از این تسلیحات بر اساس قوانین بین المللی ممنوع اعلام شده است و می‌تواند سبب افزایش تنش غیرقابل تحمل در این درگیری شود.

وی ادامه داد: ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه به طور شفاف اعلام کرده است این نوع حملات می‌تواند به تحریم‌های گسترده اقتصادی منجر شود. در نهایت من به خاطر این واقعیت که شورای امنیت از طرف یکی از اعضای دائم آن به عنوان سکویی برای تبلیغات استفاده می‌شود، متاسف هستم.

۲ سال پیش
نامه سناتورهای آمریکایی به بایدن برای نشست ناتو در بروکسل

شماری از سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات در نامه ای از جو بایدن، رییس جمهور آمریکا خواستند برخی نکات را در نشست هفته آتی ناتو در بروکسل مد نظر قرار دهد. 

افزایش هزینه های نظامی کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به 2 درصد تولید ناخالص ملی شان، تشویق اعضای این سازمان به آمادگی برای کمک رسانی نظامی فوری به اوکراین، افزایش حضور نظامی ناتو در مرزهای شرقی این سازمان، حضور بیشتر ناتو در منطقه بالکان، و حمایت بیشتر نظامی آمریکا از کشورهای حوزه بالتیک از خواسته های این نمایندگان است. 

نشست آتی بروکسل مکانی است که کشورهای عضو ناتو می کوشند راهکارهای مقابله با پیشروی نظامی روسیه در اوکراین را متوقف کنند. 

۲ سال پیش
قطع دسترسی اوکراین به دریای آزوف

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد با پیشروی نیروهای روسی از جبهه شرق، دسترسی اوکراین به دریای آزوف قطع شد.

هم اینک نیروی دریایی روسیه بنادر اوکراین در دریای سیاه را نیز در محاصره قرار داده و در حال پیشروی در این منطقه است و احتمال سقوط این بنادر و قطع دسترسی کامل اوکراین به دریای سیاه نیز در روزهای آینده وجود دارد 

۲ سال پیش
ازسرگیری معاملات بورس مسکو از روز دوشنبه

خبرگزاری آرتی گزارش داد، بورس مسکو معاملات را از روز دوشنبه پس از ۳ هفته تعطیلی ازسر می‌گیرد.

۲ سال پیش
جنگ اوکراین و سایه فقر بر سر ۴۰ میلیون نفر در جهان

به گزارش رویترز، مرکز توسعه جهانی اعلام کرد که افزایش شدید قیمت مواد غذایی و انرژی ناشی از درگیری بین روسیه و اوکراین، بیش از ۴۰ میلیون نفر را به سوی فقر شدید سوق خواهد داد. این مرکز نسبت به محدودیت صادرات و تحریم تولید مواد غذایی روسیه هشدار داد.

۲ سال پیش

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد، آنتونی بلینکن در تماس با همتای اوکراینی خود بر تعهد قاطع کشورش به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید کرد. وزیر خارجه آمریکا همچنین تعهد قاطعانه واشنگتن به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تکرار کرد.

۲ سال پیش
زلنسکی: دولت از خانواده‌هایی که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند حمایت می‌کند

الجزیره نوشت، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد:

  • من تصمیمی برای حمایت دولت از خانواده‌هایی که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند صادر کردم.
  • امروز بمباران هوایی و زمینی زیادی صورت گرفت و تلفات جانی در بین غیرنظامیان برجای گذاشت.
  • نیرو‌های ما توانستند نیرو‌های دشمن و بمباران مدارس، بیمارستان‌ها و کلیسا‌ها توسط روسیه را متوقف کنند.
  • راهی جز نشستن برسر میز مذاکره و اتخاذ راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز و مذاکره برای آن وجود ندارد.
۲ سال پیش

به گزارش الجزیره، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد: نیرو‌های روسی می‌خواستند شهر‌های اصلی را تصرف کنند، اما نتوانستند به این هدف برسند. آن‌ها هر شب حملاتی خشونت‌آمیز علیه اهداف غیرنظامی انجام می‌دهند.

۲ سال پیش

مشاور شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد:

  • بایدن به همتای چینی خود پیامد‌های حمایت پکن از حمله روسیه به اوکراین را توضیح داد.
  • ما معتقدیم خسارات روسیه در جنگ با اوکراین بیشتر از آن چیزی است که مسکو اعلام کرد.
  • ما هنوز با متحدانمان ابزار‌هایی داریم که ممکن است علیه روسیه به کار بگیریم.
۲ سال پیش

رویترز نوشت، بلژیک تعطیلی رأکتور‌های هسته‌ای خود را ۱۰ سال به تعویق انداخته است و گزینه‌های انرژی خود را به دلیل جنگ در اوکراین بررسی می‌کند.

۲ سال پیش

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از یک دیپلمات انگلیسی اعلام کرد: بیش از ۴ هزار ۲۰۰ موشک ضد تانک کوتاه بُرد برای نیرو‌های اوکراینی ارسال کرده ایم.

۲ سال پیش

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع خبری اعلام کرد، مقامات اروپایی درباره استفاده از دارایی نخبگان روسیه برای تأمین مالی برای مقابله با پیامد‌های جنگ در اوکراین بحث کردند.

۲ سال پیش
نیرو‌های اوکراینی ۳ غیرنظامی را کشته و ۲ نفر را زخمی کردند

الجزیره به نقل از جدایی‌طلبان طرفدار روسیه نوشت: در گلوله باران نیرو‌های اوکراینی به شهر «ارمینا» در غرب «لوهانسک» ۳ غیرنظامی کشته و ۲ نفر زخمی شدند.

۲ سال پیش
وزیر خارجه اوکراین: با همتای آمریکایی‌ام صحبت کردم

به گزارش الجزیره، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین گفت: من با وزیر خارجه آمریکا درباره پایان دادن به تخلفات روسیه صحبت کردم.

کولبا در تماس با بلینکن گفت: بهترین راه برای توقف حملات روسیه، تقویت دفاع اوکراین و افزایش فشار بر مسکو است.

۲ سال پیش
افزایش قیمت سوخت در آمریکا و اختلال در سرویس شرکت‌های حمل‌ونقل

به گزارش رویترز، جنگ اوکراین و افزایش قیمت سوخت، بسیاری از رانندگان در آمریکا را به فکر ترک شغل خود انداخته است. تعدادی از رانندگان آمریکایی برخی هزینه‌های اضافه اعلام‌شده را «توهین‌آمیز» می‌خوانند.

۲ سال پیش
انفجاری مهیب در دونتسک

شبکه خبری الجزیره به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد انفجاری مهیب در «دونتسک» به وقوع پیوسته است.

۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
درود بر ارتش قهرمان و قدرتمند روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
نه شرقی ،نه غربی، جمهوری اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
پوتین جان بزن همه دشمنان رو نابود کن...مردم ایران حامیتون هستند..البته به جز غرب گداها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
غرب گراها بازنده صد در صد وطن پرست ها برنده مطلق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
این ماجرای روسیه و اوکراین هم از اون فتنه‌های آخرلزمانی شده که معلوم نیست کی با کیه. از یکطرف رییس جمهور و دولت اوکراین یهودی صهیونیست مایل به غربند و نماینده پارلمان اوکراین از جنگ در راستای نظم نوین جهانی حرف میزنه ولی همزمان گروههای نئونازی اوکراین برای این دولت کار می‌کنند. از اونطرف ناسیونالیستهای آمریکا و اروپا با دولت اوکراین مخالف و طرفدار روسیه‌اند. گروههای چپ افراطی و لیبرال و مارکسیتها در آمریکا و اروپا دشمن خونی روسیه و طرف اوکراینند و یه عده غربزده در ایران با روسیه به اسم اینکه مارکسیست و کمونیسته دشمنند. مسلمانان چچن و تعدای جنگجو از کشورهای مسلمان دیگه هم رفتند کمک روسیه. فیس بوک که حساب محافظه کارای آمریکا و اروپا رو با برچسب نئونازی میبستند حساب نئونازیهای اوکراین رو حاضر نیست ببنده. و خلاصه این وسط شیر تو شیریه که بیا و ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
ملت ایران نگذارید شرقگدا و غربگدا در ایران شکل بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
میشه شما فتوای الکی ندی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
ما چیزی به اسم شرقگدا نداریم. تا حالا چه کسی رو دیدید که برای پناهندگی به روسیه بره زن و بچه خودش رو در دریا غرق کنه و بعد بره در روسیه توالت بشوره و گارسونی و ظرف شوری کنه؟ گدایی مختص به غربگداهاست ! اونایی که طرفدار روسیه هستن هم فقط از لج آمریکا این کار رو میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
علما رسانه ها ورزشکاران ودولتمردان و بزرگان ادیان و اندیشمندان به روسیه کمونیست توصیه کنند که دست از نسل کشی وکشتن‌ مردم بی گناه اوکراین بر دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
این هم نقشه آمریکا بود که روسیه را تو اکراین گیر بندازه
این نقشه راه آمریکا برای روسیه و چین و از مدتها قبل برنامه ریزی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
شمارش معکوس برا تسلیم شدن زلنسکی شروع شد غرب گراها باید همین بشه سرنوشتشون
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۲۵ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
شماره معکوس برای فروپاشی روسیه شروع شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
شمارش معکوس برای شکست روسیه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
کی به شما دستور داده مرتب اکراین را با غرب گرا ها ! یکی بدونی ؟ و مرتب در این شیپور جهل و کینه فساد و دروغ بدمی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
نخیر اتفاقا اربابت روسیه داره شکست میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
کسی دستور نداده. داریم با چشمهای خودمون میبینیم غربیها ۲۴ ساعته از زلنسکی حمایت می‌کنند و غربگداهای ابله سنگ اوکراین رو به سینه میزنند. ما نه عاشق چشم و ابروی روسیه‌ایم نه اوکراین. ولی از اینکه غربیها تو بد مخمصه‌ای افتادند و قیمت نفت بالا بره صد البته خوشحالیم. اگه بعضی هم کامنت میزارند و از پوتین تعریف می‌کنند مطمئنم برای اینه که کفر طرفدارای آمریکا رو در بیارند. فعلا که با این وضعیت پیش اومده برای ایران موقعیت بهتره و همین برای ما کافیه. به درک که اروپا و آمریکا مشکل دارند و قیمت سوخت و مواد غذایی بالا رفته و بعضی از شرکتها تعطیل شدند. ما اینقدر نادان نیستیم به خاطر مشکلات دشمنان ایران ناراحت باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
بقول داگلاس مک گرگور سرهنگ بازنسشته آمریکایی روسها واقعا با ملاحظه رفتار کردند. معلومه روسها دنبال کشتار راه انداختن نیستتد ولی با این حال اگه اوکراینها توافق نکنند روسیه اوکراین رو از پا در میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
دیر زمانی نیست غربیا که معرکه بگر خاور میانه بودند و جنگ را ه می انداختند و یا خود مردم را با دقیقترین سلاح ها می کشتند و با اوج افتخار فیلم ها را پخش می کردند و یا کشورها و گروه ها ی مسلمان را به جان هم می انداختند تا هم سلاح هایشان را بفروشند و هم اینکه ابروی جهان اسلام را ببرند و اسلام هراسی در جهان تبلیغ کنند و از هر طرف کشته م یشد یا خساراتی ایجاد می شد نه تنها مخالفت جدی نداشتند بلکه در خفا با دم گردو می شکستند و تحت عنوان جهان سوم و مردم عقب افتاده و . . . تمسخر و تحقیر فرهنگ و دین می کردند ، این بغض فرو خرده ملت ها باعث شده که اکنون ما بگویند نوبتی هم که باشه نوبت ما است تا آنها را تحقیر کنیم و برجنگشان بخندیم ، اما هم اکنون هم با تبلیغات و مظوم نمایی هایشان مردم را به دو جبهه تقسیم کرده اند تا بوسیله خودمان اندک خوشیمان را برهم بزنند و فرصت آرامش و تامل از ما بگیرند . به ما چه که گرگ ها همدیگر را می درند ؟ این ملت گرگ خورده چرا با گرگها می رقصد ؟ و خون خود را کثیف می کند؟
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
شرق گراها سرنوشت شون چی میشه !؟؟
پوتین نه کفش کتانی هر چی بگه میگن چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
درود برارتش قهرمان روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
شما حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
واقعا چرا روسیه یک موشک خرج ساختمون این مردک دست نشانده نمیکند هر چند ارزش یگ گلوله هم ندارد ولز کسی که با تفکر اشتباه در حال کشتن مردم هست چرا باید زنده بماند مرگ بر کنست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
روسیه اینکارو نمی‌کنه چون تروریسم دولتیه و روسها بنا ندارند مثل آمریکا و اروپا عمل کنند. نمیگم به خاطر اینکه معتقد به اخلاقند رعایت می‌کنند. شاید میخواند دشمنی مردم اوکراین رو با خودشون بیشتر نکنند ولی به هر حال مهم نیست چه دلیلی داره و همینکه با نیت برنده شدن به هر قیمتی حتی با کشتن مردم عادی و نابودی زیرساختها وارد نشدند کافیه. از طرفی اگه دقت کنید بر خلاف آمریکاییها همون روز اول برق و تلفن و اینترنت اوکراین رو قطع نکردند در صورتیکه برای پیروزی سریع اینکار از اوجب واجباته. در اوکراین بیش از ۳۰ میلیون تلفن همراه وجود داره و اگه روسها به قصد کشت بمباران میکردند باید بیست و چهار ساعته صدها ویدئوی مختلف از این کشتارها منتشر میشد. شما میتونی ویدئوهایی پیدا کنی که غیر نظامیان به تانکهای روسیه به فاصله کمتر از یک متر نزدیک و کوکتل مولوتوف پرت می‌کنند ولی ویدئویی از اینکه مردم عمدا و بدون دلیل هدف قرار بگیرند نیست. اگه آمریکا بود اجازه نمیداد شخص پیاده یا ماشین حتی به یک کیلومتری ستون ادوات زرهی نزدیک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
اگه روسیه به فرانسه حمله کنه من دوست دارم همکاری کنم با نیروهای روس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
تکلیف دانشجویان بدبخت ایرانی چی شد! چرا کسی پیگیر نیست، چرا ایران حامی روسیه شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
نه ایران حامی روسیه است و نه روسیه حامی می خواهد ایران حامی حق و حامی مظلومان جهان است . شما ها چرا حامی غرب شده اید ؟ مگر کم تحریم و آزار و جنایت برای ملت این سرزمین و مردم جهان داشته اند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
یعنی چی ؟ مگر همه برنگشتند ؟ پیگیر چی ؟ اگر کسی هم برنگشته خود حق انتخاب داشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
ایران حامی روسیه نشده. ایران بیطرفه و ضمن اینکه آمریکا و ناتو رو محرک این وضع اعلام کرد ولی همزمان با جنگ هم صریحا مخالفت کرد. در سازمان ملل هم نه رای مثبت داد نه منفی و رای ممتنع بود. به عبارتی نه طرف روسیه رو گرفت نه غرب و از هر دو به نحوی انتقاد کرد بدون اینکه خودشو رسما وارد این بازی کنه که کار بسیار عاقلانه‌ای هم بود. حالا اینکه غربیها انتظار دارند حتما با اونها باشی والا بی برو برگرد تو رو طرف دار روسیه حساب می‌کنند این به خوی دیکتاتوری غربیها بر میگرده. دانشجویان ایرانی هم خارج شدند. اونایی که گیر افتادند احتمالا شهروندی اوکراین رو گرفتند و دولت اوکراین مجبورشون کرده وایستند و بجنگند. اوکراینیها حتی به اروپاییها و آمریکاییها که برای جنگ با روسها به اوکراین رفتند رحم نکردند و بعد از اینکه روسیه محل تجمع اونها رو زد و حدود ۲۰۰ نفر رو کشت باقیمونده این مزدوران که پا به فرار گذاشتند طبق ویدئوهایی که خود این ها آپلود کردند نیروهای نظامی اوکراین مدارکشونو پاره کردند و به میدان جنگ برگردوندندشون و فقط چند نفر به عنوان جعلی نیروی کمک رسانند توی آمبولانس تونستند از اوکراین فرار کنند. اوکراین با کمبود نیرو مواجهه و کسی اونجا گیر بیافته بعید نیست بفرستندش خط اول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
اکراین قربانی سهامداران کارخانجات اسلحه سازی شد، مثل عراق وافغانستان وسوریه و..... به جهنم که اکراین این بلا سرش اومد کور بشه به کدخدا وروباه پیر اعتماد نکنه، این همه تو عراق ویمن مردن حالا یه کمی هم تو اکراین واروپا بمیرن، چی میشه مگه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
لعنت به جنگ افروزان ونیات پلیدشان ولی چه فایده چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
اوکراینیها لوس بازی در میارند. اگه روسیه یک هزارم بلایی که آمریکا سر عراق آورد سر اوکراینیها آورده بود اینها تا حالا خودشونو کشته بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
لعنت به روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
۰۹:۲۷
لعنت به خودت و اربابت !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
لعنت به کشور های که روسیه را وادار به جنگ کردند ، آمریکا - ناتو
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
اگه اکراین 8سال دوام بیاره تازه میشه اسمشو گذاشت مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
نمیشه. چون تو جنگ ایران و عراق همه طرف صدام بودند و از حمایت مالی اطلاعاتی و ارسال تجهیزات بگیر تا حتی فرستادن نیرو کمک صدام در صورتیکه حتی به ایران سیم خاردار هم نمیدادند. ولی اینجا همه غربیها و نوکراشون طرف اوکراینند و حتی مزدور هم کمک زلنسکی فرستادند و برای روسیه فقط چچنها می‌جنگند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
وقتی پای روباه پیر انگلیس منفور و امریکای منفورتر به میان می آید معلوم است که جنگ و خونریزی در راه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
چه فایده. اوکراین داغون شد دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
سالهاست اگه دارم میگم اگه پهپاد یقه گیر کارش تموم شده بود به محض گرفتن یقه جنگ تموم میشد میومد پا میز
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۸:۲۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
جنگ برای روسیه فرسایشی شده چون در محاسباتشان اشتباه کردند .

از لحاظ اقتصادی ضربه سنگینی به روسیه واردشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
هرجنگ تبعاتی برای دو طرف دارد ، تحریم روسیه و گرانی سوخت در غرب ، ببینیم آخر پاییز کدام جوجه را باید بشماریم ؟ جوجه های غرب یا جوجه های شرق !
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
اوکراین این چیزا اصلا براش مهم نیست چون با ده تا کشور هم مرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
خواهیم دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
روسیه با چند کشور هم مرز است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
زنده باد پوتین
زنده باد روسیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
لعنت بر تو
Georgia
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
لعنت برتو و جهالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
درود برا ارتش قهرمان روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
درود بر شرفت پوتین
-
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
تف به شرف وطن فروش چه شرقیش چه غربیش
آخرین اخبار