رییس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان:

۴۴ درصد متوفیان حوادث ترافیکی اصفهان موتورسیکلت سوار بودند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: جانباختگان حوادث ترافیکی استان در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰، ۲۹۷ نفر بودند که از این تعداد ۱۳۲ نفر معادل ۴۴ درصد موتور سیکلت سوار بودند.

سرهنگ محمدرضا محمدی، گفت: حوادث ترافیکی استان نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

در سال گذشته اصفهان با ۱۶ نفر، نجف آباد با ۴ نفر و کاشان با سه نفر کاهش جانباختگان تصادف در بازه زمانی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ مواجه بوده است.

او می‌گوید تصادفات جرحی سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۸۳ نفر گزارش شده است که شهرستان‌های تیران و کرون، بویین میاندشت، خمینی شهر، نطنز، فریدن، خورو بیابانک و دهاقان به ترتیب دارای بیشترین تصادف جرحی بودند.

سرهنگ محمدی همچنین از افزایش ۳۹ درصدی سفر‌های نوروزی در اصفهان خبر داد و گفت: تلفات جاده‌ای اصفهان ۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

برای کاهش تصادفات ۲۹۰ دستگاه در قالب تیم خودرویی و موتوری برای رسیدگی به این موضوع به کار گیری شده است.

شهرستان‌های چادگان، اصفهان، نایین، سمیرم، فلاورجان، شاهین شهر و لنجان به ترتیب کمترین تصادف جرحی را در سال ۱۴۰۰ داشتند.

او کل جانباختگان ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ را ۲۹۷ نفر عنوان کرد و گفت: ۹۲ نفر از جانباختگان نیز عابر پیاده بودند.
محل فوت جانباختگان حوادث ترافیکی بر اساس اعلام آمار پزشکی قانونی در یازده ماه گذشته ۷۲ درصد در حین انتقال و در مراکز درمانی و ۲۸ درصد در صحنه گزارش شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان معتقد است دلیل تصادفات منجر به فوت و جرحی عدم توجه به جلو و سپس تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی گزارش شده.

سرهنگ محمدی می‌گوید تعداد کل نقاط حادثه خیز استان در ابتدای سال ۱۶۱ نقطه بوده است که ۴۶ نقطه کامل رفع نقص و ۱۰۹ نقطه همچنان حادثه خیز مانده همچنین ۱۴۲ نقطه آشکار سازی و نصب تابلو علائم شده.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار