مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان از پیوستن بیش از یک هزار و۶۵۰ راننده به پویش بهبود رفتار‌های ترافیکی در این استان خبر داد.

خدادادی گفت: در قالب پویش ملی بهبود رفتار‌های ترافیکی (بهرفت) تلاش می‌شود تا مراجعه‌کنندگان و مسافرین نوروزی با پیوستن به این پویش و امضای میثاق نامه آن به رعایت نکات ایمنی در سفر به ویژه رعایت قوانین رانندگی توجه ویژه داشته باشند.

به گفته او تا کنون بیش از ۱هزار و ۶۵۰ نفر در این پویش شرکت کرده و با امضای میثاق نامه ضمن آنکه پذیرفته اند بیش از پیش متعهد به رعایت قوانین رانندگی باشند به عنوان سفیران این پویش خواهند کوشید با تشویق دیگران به رعایت قوانین و نکات ایمنی در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش ایفا کرده و سهیم شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان می گوید: پارسال آمار تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروز ۷۹ درصد بیشتر شد و ۳۹۷ هموطن در ایام نوروز بر اثر تصادف‌های جاده‌ای جان خود را از دست داده اند که این آمار نیز در مقایسه با پارسال ۴۹ درصد رشد داشته است.

با توجه به افزایش میزان سفر‌های نوروزی و تردد‌ها در محور‌های مواصلاتی می‌توان انتظار افزایش آمار تصادفات و به تبع آن افزایش آمار متوفیان و مصدومان را داشت لذا اجرای این طرح‌ها و حساس سازی جامعه کمک خواهد کرد فرهنگ صحیح رانندگی کردن و رعایت موارد ایمنی نهادینه شده و در کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیر گذار باشد. 

 مسافرین نوروزی و کاروان‌های راهیان نور حتما در هنگام سفر شدن در وسایل نقلیه نسبت به بستن کمربند ایمنی اقدام کنند و رانندگان نیز توجه داشته باشند که سلامت خود و سرنشینان خودروی تحت کنترل آن‌ها بسته به شیوه رانندگی اوست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.