راستیار:

سفرهای جاده ای در استان فارس ۳۱ درصد افزایش یافت

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا دیروز تردد ۹ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۵۶ وسیله نقلیه در جاده‌های استان فارس ثبت شد.

علیرضا راستیار از ثبت تردد بیش از ۹ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۵۶ وسیله نقلیه توسط دوربین‌های تردد شمار برخط موجود در جاده‌های استان از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هفت میلیون و ۲۱۳ هزار و ۱۵ وسیله نقلیه بود ۳۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس گفت: در روز سه‌شنبه دوم فروردین‌ماه تعداد یک میلیون و ۵۴ هزار و ۱۲۰ وسیله نقلیه در جاده‌های استان تردد کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۶۶۲ هزار و ۱۳۲ رشد ۶۴ درصدی را داشته است.

او گفت: درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در روز گذشته ۵ درصد بوده است و متوسط سرعت ثبت شده در این روز نیز ۷۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

راستیار گفت: بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به جاده‌های شیراز_مرودشت_ صفاشهر_آباده، دشت ارژن قائمیه، شیراز_ دشت ارژن، کازرون_بوشهر، کوار_ فیروزآباد، شیراز_ کوار و شیراز_سروستان است.

او گفت: تردد ورودی‌های استان از سمت اصفهان در روز گذشته نسبت به پارسال ۳۷۳ درصد افزایش داشته است، همچنین تردد ورودی‌های شهر شیراز نیز نسبت به پارسال افزایش ۱۹ درصدی را به همراه داشته.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس گفت: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، ۵۱ هزار و ۶۹۰ تردد را خودرو‌های سنگین، ۹۹۶ هزار و ۶۸۴ تردد را خودرو‌های سواری و وانت و پنج هزار و ۷۴۶ تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.

به گفته او، در محور شیراز- مرودشت ۵۵ هزار و ۷۹۵ تردد، مرودشت_ شیراز ۴۲ هزار و ۵۵۹ تردد، شیراز_ کوار ۲۵ هزار و ۱۹۶ تردد، شیراز_دشت ارژن ۳۰ هزار و ۱۵۲، صفاشهر_آباده ۱۴ هزار و ۲۷۹ تردد، صفاشهر_سعادت‌شهر ۲۵ هزار و ۷۰۶ تردد، شیراز_سروستان ۱۴ هزار و ۴۵۱ تردد و نورآباد_گچساران نیز ۱۲ هزار و ۵۳۷ تردد ثبت شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز گفت: در حال حاضر تمام محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است.

راستیار با درخواست از مردم برای همکاری بیشتر با عوامل راهداری و پلیس راه گفت: این همکاری سبب می‌شود که تعطیلات نوروزی با حادثه کمتری سپری شود.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار