افزایش تولید علم سبب خودکفایی و درآمدزایی می‌شود

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تنها راه نجات کشور ایستادگی برای افزایش توان تولید علم است، زیرا شکوفایی در این مهم میتواند موجب خودکفایی و درآمدزایی شود.

 حسینعلی شهریاری گفت: نیروی انسانی امروزه مهمترین منابع یک کشور محسوب می‌شوند، زیرا قدرت بر اساس مولفه بهره مندی از افراد نخبه ارزیابی می‌شود و این در حالیست که در گذشته قدرت‌ها براساس توان نظامی و ... محاسبه می‌شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه امروزه در حوزه‌های نانو، سلول‌های بنیادین، موشکی و ... در دنیا در رتبه‌های یک تا ده کشور برتر قرار داریم؛ همچنین ایران اسلامی دارای رتبه چهاردهم در حوزه ارائه مقالات علمی است لذا پژوهش‌ها باید اجرایی شود.

او گفت: در واقع تولید علم و دانش می‌تواند موجب افزایش قدرت کشورمان شود. ایجاد شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند موجب تحقق موضوع مذکور شود.

او گفت: این مهم در حالیست که تاکنون تلاش شده با درآمدزایی از نفت به سمت اشتغالزایی حرکت کنیم؛ در واقع تنها راه نجات کشور ایستادگی برای افزایش توان تولید علم است، زیرا شکوفایی در این مهم میتواند موجب خودکفایی و درآمدزایی شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای رفع مشکل بیکاری همه عرصه‌ها را بررسی کند تا مجلس شورای اسلامی نیز بتواند در این حوزه تسهیل گر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار