در بدو ورود به بیروت

وزیر خارجه: آمادگی داریم دو ایستگاه یک هزار مگاواتی برق در لبنان ایجاد کنیم

امیرعبداللهیان گفت: آماده ادامه همکاری‌های تجاری و اقتصادی خود با لبنان و همچنین ایجاد دو ایستگاه یک هزار مگاواتی برق در این کشور هستیم.

وزیر خارجه که عصر امروز وارد بیروت شده در یک نشست خبری گفت: در ملاقاتی که یک ماه پیش در مونیخ با آقای نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان داشتم به ایشان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ایجاد دو ایستگاه یک هزار مگاواتی برق در لبنان و توسعه همه جانبه همکاری‌های تجاری و اقتصادی اعلام کردم.

او اول اسفند ماه ۱۴۰۰ در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرده بود. میقاتی در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران گفت که مردم و دولت لبنان حمایت‌های ایران از ثبات و آرامش در این کشور را فراموش نخواهند کرد.

به گفته آقای امیرعبداللهیان، «حضور امروز او در بیروت به این دلیل است که دو کشور رابطه ممتازی با یکدیگر دارند و طرفین به صورت مستمر با یکدیگر در موضوعات دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی مشورت‌های مفید و سازنده‌ای دارند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: از آخرین سفری که به لبنان داشتم تا امروز تحولات زیادی در عرصه منطقه‌ای و بین‌الملی رخ داده که ضروری است با اهتمامی که در دو کشور وجود دارد مشورت‌های دقیق‌تری را با مقامات لبنان داشته باشیم.

وزیر امور خارجه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۰ به لبنان سفر کرد. امیرعبداللهیان در این سفر با مقامات و شخصیت‌های لبنان موضوعات روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

آقای امیرعبداللهیان در پایان سفرش به بیروت و رایزنی با مقامات لبنانی در توئیتی نوشت: گفت‌وگو‌های مهمی با مقامات عالی‌رتبه، روسای احزاب و نخبگان لبنان داشتم. ساعات مفیدی هم با دبیرکل حزب الله به رایزنی گذشت. تشکیل دولت جدید را به همه لبنانی‌ها تبریک گفتم. زمینه توسعه همکاری‌ها فراهم است. در روز‌های سخت، آماده حمایت و یاری لبنان هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دیلوا
۱۷:۴۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
خوشبحال مردم لبنان
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۷:۴۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
نمی دانم شما مسیولین ایران هستید یا کشورهای عربی ؟ بهترنیست این نیروگاه ها را در کشور خودمون درست کنیم؟ مبلغ برق کمر مردم رو شکنده چگونه است که مشکلات نزدیک کشور رو نمی بین یزد اما بی برقی لبنان را در بیش از هزار کیلو متر دورتر می بینید.بقول معروف چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
آخرین اخبار