آموزش و پرورش ظرفیت تحقق شعار سال را دارد

وزیر آموزش وپرورش گفت: آموزش و پرورش با وجود دانش آموزان مستعد و امکانات زیر ساختی و نرم افزاری ظرفیت تحقق شعار سال را دارد.

یوسف نوری گفت: مهمترین اقدام در این راستا به عنوان اولویت نخست، استعدادیابی دانش آموزان است تا بتوان ضمن شناسایی دانش اموزان با استعداد، با آموزش، فرصت یادگیری در راستای تحقق شعار سال را فراهم کرد.

به گفته او وجود ۶۸۰ هزار پژوهش‌سرا ظرفیتی برای آموزش و پرورش است تا به مرکر نوآوری برای تحقق شعار سال تبدیل شوند.

وزیر آموزش و پرورش  می گوید: باید ۱۰۴ هزار هنرستان کشاورزی با ۵ هزارو ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی که فعالیت جدی در این بخش ندارد، فعال شوند تا در راستای آموزش‌های دانش بنیان اشتغال و کار آفرینی به کار گرفته شوند.

 هنرستان‌های کشاورزی بهترین ظرفیت برای ایجاد فرصت‌های شعلی و توانمندسازی نیروی کار است که با برنامه ریزی در این راستا بکار گرفته می‌شوند و  مهمترین اقدام برای تحقق شعار سال، استعداد یابی دانش اموزان و هدایت آن‌ها به سمت امور دانش بنیان است و آموزش و پرورش این ظرفیت علمی را دارد تا نیروی کار آفرین و مولد تربیت کند.

او گفت: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش ایجاد اردوگاه متناسب با طرفیت‌های دفاع مقدس در  شهرستان‌های شوش و کرخه است و ما آمادگی داریم در صورت اختصاص زمین، برای احداث اردوگاه اعتبار لازم را تامین کنیم.

از ظرفیت‌های فرهنگی و میراث فرهنگی و وجود ۲ اثر ثبت جهانی در این شهرستان باید در راستای توسعه گردشگری به ویژه گردشگری دانش اموزی استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.