معاون عمرانی استانداری کرمانشاه:

ثبت جهانی اورامانات فرصتی بزرگ برای ایجاد رونق اقتصادی منطقه است

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، ثبت جهانی اورامانات را فرصتی بزرگ برای ایجاد رونق اقتصادی منطقه عنوان کرد.

 منوچهر فخری در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر شهرستان پاوه که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو این ستاد برگزار شد، گفت: با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قانون گذار پیوند مبارکی را برای این سه امر مهم به وجود آورده و امر مهم گردشگری در جهان دارای اقتصادی پویا و رو به جلو است.

بیش از ۱۵۶ نفر از نمایندگان ۱۵۶ کشور در سازمان یونسکو به ثبت جهانی اورامان رأی داده‌اند و آوازه‌ی اورامان در ۱۵۶ کشور وجود دارد.

 پوشش زیبای مردمان اورامی، آداب و رسوم ویژه آن‌ها معماری منحصر بفرد اورامانات، منظر زیبای اورامان و صنایع دستی متنوع اورامان، فرهنگ غنی اورامان و ثبت جهانی اورامان وظیفه‌ی مسئولان را در قبال اورامانات و توجه به اورامانات بسیار بیشتر کرده است.

 یکی از اساسی‌ترین امور در بخش گردشگری اورامانات ایجاد سازو کار فراگیر بوم گردی است که هم وضعیت اقتصاد خانواده‌ها و هم اقتصاد جامعه را هدف دارد و آن را بهبودی عالی می‌بخشد.

به گفته فخری، اگر می‌خواهیم و هدفمان این است که که در شهرستان پاوه ثروت آفرینی کنیم باید اقتصاد و تجارت و صنعت گردشگری را پویا و توسعه دهیم.

 یکی از منویات مقام معظم رهبری که هر سال تکرار می‌شود و امسال بیش از هر زمان دیگری به آن توجه نموده‌اند موضوع اشتغال مولد و پایدار بوده و در شهرستان پاوه مهمترین حوزه‌ی اشتغالزایی گردشگری است.

دبیر خانه‌ی دائمی سفر در پاوه ایجاد شود و از جوانان این شهرستان برای جذب گردشگر در سطح ملی و بین المللی در فضای مجازی تولید محتوا کنند.

آقای فخری گفت: باید از طریق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راهنمایی‌های پلیس راهور نقاط حادثه خیز در جاده‌های شهرستان و منتهی به شهرستان پاوه را اصلاح کنیم.

 شهرداری‌های پاوه، نودشه، نوسود، باینگان و بانه وره باید برای زیبا سازی و آماده نمودن شهر‌های خود برای جذب گردشگران در سال جاری خود را بیش از پیش آماده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار