افزایش ۷۰ درصدی تردد در سطح جاده‌های فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از افزایش ۷۰ درصدی تردد در سطح جاده‌های استان نسبت به دو سال گذشته و زمان شیوع کرونا خبر داد و گفت: در روز‌های گذشته حجم قابل توجهی تردد در سطح استان انجام شده است.

محمود رضایی با اعلام اینکه در چهار روز ابتدای تعطیلات نوروزی امسال حدود ۱۰ میلیون تردد در سطح جاده‌های فارس انجام شده است، گفت: بخشی از این تردد‌ها مربوط به سفر‌های درون استانی و بخشی نیز به ورود مسافران از استان‌های دیگر به فارس مرتبط بوده است.

او از ثبت روزانه حدود ۲۰ هزار تردد از سمت استان اصفهان به سمت فارس خبر داد و گفت: این تعداد تردد نسبت به سال گذشته رشد چهار برابری داشته است. از سمت شمال استان و شهرستان آباده به سمت خارج استان نیز ترددها، رشد ۲۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین از افزایش آمار تصادفات و رخداد‌های جاده‌ای در موازات افزایش تعداد تردد‌ها خبر داد و گفت: بر اساس آمار‌های پلیس راهور برای بیش از ۱۵ درصد از خودرو‌های در حال تردد در جاده‌های اصلی استان، سرعتی بیش از سرعت مجاز ۱۱۰ کیلومتر ثبت شده است.

رضایی به نصب تعدادی سرعت سنج به شکل ثابت و سیار در جاده‌های استان هم اشاره کرد و گفت: با ثبت سرعت‌های غیرمجاز توسط این دوربین‌ها، رانندگان متخلف جریمه می‌شوند؛ پلیس با رانندگان متخلف بدون اغماض برخورد و در صورت تشخیص خودرو‌های آن‌ها را توقیف می‌کند.

او اکثر تصادفات جاده‌ای را مرتبط به خواب آلودگی و خستگی و حواس پرتی رانندگان دانست و گفت: خوشبختانه تصادفات درون شهری منجر به فوت، در سطح استان، نسبت به سال گذشته کاهش ۱۰۰ درصدی داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه از انجام اقدامات عمرانی در سطح استان همزمان با ایام نوروز خبر داد و گفت: بخشی از این اقدامات انجام شده و بخشی از آن‌ها در حال انجام است. مسیر تقاطع مومن آباد سروستان و بخشی از محور فیروزآباد به قیر و کارزین از جمله محور‌های تازه تأسیسی هستند که اخیرا زیر بار ترافیک رفته‌اند.

به گفته رضایی، کمربند شهرستان داراب نیز بعد از تعطیلات نوروز به بهره برداری رسیده وزیر بار ترافیک خواهد رفت. جاده دهکویه به گلکویه حد فاصل لارستان تا زرین دشت با طول ۱۲ کیلومتر، نیز آسفالت شده و آماده بهره‌برداری است؛ افتتاح این جاده، به کاهش ترافیک این محور کمک محسوسی خواهد کرد.

او گفت: محور ورودی شهر شیراز و کمربندی حدفصل زیبا شهر به سمت خرامه نیز بعد از پایان نعطیلات نوروزی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در پایان با اعلام آمادگی تمام نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای کنترل حوادث و اتفاقات جاده‌ای ایام نوروز از مردم استان درخواست کرد: در صورت برخورد با مشکلات جاده‌ای و یا مشاهده انواع معضلات در سطح جاده‌ها مراتب را به پلیس راهور اطلاع دهند.

رضایی گفت: با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و کنترل سرعت از سوی رانندگان در جاده‌های فارس، شاهد کنترل و کاهش تلفات جاده‌ای در سطح استان در روز‌های آینده خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار