رژیم صهیونیستی با هواپیما‌های سم پاش، مواد شیمیایی را روی زمین‌های کشاورزی فلسطینیان می‌پاشد تا محصولات آنان را از بین ببرد.

هواپیما‌های رژیم صهیونیستی بیش از یک دهه است که زمین‌های کشاورزی را در نوار غزه هدف قرار می‌دهند تا موجب کوچ اجباری فلسطینیان شوند.

اشرف شنون، خبرنگار پرس تی وی از غزه گزارش داد: این هواپیما‌ها در یک هفته اخیر، دست کم دو بار در زمین‌های کشاورزی غزه سم پاشی کرده اند.

محسن ابو رمضان، عضو مرکز توسعه کشاورزی اعراب گفت: اسرائیل با پاشیدن مواد علف کش روی زمین‌های کشاورزی در مرز غزه تلاش می‌کند مانع از کشاورزی فلسطینیان در زمین‌های خوشان شود. آن‌ها می‌خواهند کشاورزان آن منطقه برای تامین غذا و سیر کردنِ فرزندانشان، به خروج از این زمین‌ها و رفتن به جای دیگری مجبور شوند.

او گفت: این مواد شیمیایی خطرناک که روی زمین‌های کشاورزی فلسطینیان پاشیده می‌شود، احتمالا تاثیر منفی بلندمدت بر محیط زیست خواهد گذاشت. کشاورزان غزه می‌گویند به دلیل این اقدامات غیرانسانیِ اسرائیلی ها، برای تامین غذا دچار مشکل و چالش هستند.

امجد الشوا، عضو شبکه سازمان‌های غیردولتی نیز گفت: استفاده از چنین سمومی در نوار غزه از سوی اسرائیلی ها، حمله به کشاورزان فلسطینی است. همزمان به شدت امنیت غذایی فلسطینیان را تهدید می‌کند. این منطقه برای تامین غذا و سبزیجات فلسطینیان بسیار مهم است.

فعالان مدنی می‌گویند رنج کشاورزان و خانواده آنان در غزه نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی تا چه حد ناقض حقوق بشر است.

کشاورزان غزه به دلیل محاصره و جنگ‌های متعدد از سال ۲۰۰۷ دچار مشکلات جدی هستند. اکنون کارشناسان می‌گویند اقدام این رژیم به سم پاشی مزارع کشاورزی فلسطینیان و نابودی محصولات آنان، این اوضاع بد را بدتر و تامین غذا را در این منطقه دشوارتر می‌کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار