امیرعبداللهیان: هدف ما از حضور در وین برداشتن حداکثری تحریم‌هاست/ خروج سپاه پاسداران از فهرست تحریم‌ها جزو موضوعات اصلی

امیرعبداللهیان با بیان اینکه به دنبال حصول یک توافق خوب، قوی و پایدار در وین هستیم، گفت: هدف ما از حضور در وین برداشتن حداکثری تحریم‌هاست.

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد آخرین روند مذاکرات گفت: توافق فراتر از برجام نخواهد بود. در حوزه لغو تحریم‌ها توانستیم پیشرفت‌های بزرگی را داشته باشیم.

به گفته او، «زمانی که در افکار عمومی اینگونه مطرح شد که به دلیل تحولات اوکراین، روسیه توافق را به گروگان گرفته است که این موضوع در فضای مجازی و برخی رسانه‌های متمایل به غرب این موضوع را مطرح می‌کردند که من سریعاً با لاوروف تماس گرفته و سپس یک سفر به روسیه رفتم.»

امیرعبداللهیان گفت: به نقطه توافق نزدیک شدیم، اما موضوعات اندک و مهم صورت مانده است و آقای مورا قرار است تا ساعتی دیگر وارد تهران شود و آخرین تبادلاتی که صورت گرفته، مورد بررسی قرار بگیرد.

آمریکا اگر حسن نیت دارد باید با اقدام عملی تحریم‌ها را لغو کند

وزیر خارجه گفت: آمریکایی‌ها خواستار مذاکره مستقیم بودند و مطرح می‌کردند که می‌خواهیم نشان دهیم که آقای بایدن، حسن نیت دارد. ما هم گفتیم آمریکا اگر حسن نیت دارد باید روی زمین و در عمل آن را نشان دهد.

به گفته او، «مقامات ایران به آمریکا گفته برای این کار مثلا ۱۰ میلیارد دلار از اموال ما نزد بانک‌های خارجی که به گروگان گرفته‌اند را آزاد کند و بگویند این به نشانه حسن نیت که هم در مذاکرات وین اثر مثبت بگذارد و هم در نتیجه کار.

امیرعبداللهیان گفت: ما به دنبال عکس گرفتن نیستیم. به دنبال اقدام عملی هستیم و به واسطه‌ها هم گفتیم.

به نقطه توافق نزدیک شدیم، اما موضوعات اندک و مهم باقی مانده است

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: به دنبال این هستیم که یک توافق خوب، قوی و پایدار در وین حاصل شود و هدف ما از حضور در وین برداشتن حداکثری تحریم هاست.

به گفته او، «در این مرحله از مذاکرات، گفت و گو ها در چارچوب لغو تحریم هایی است که در برجام حاصل شد. مذاکرات ما از دریچه برجام انجام می شود و توافقی که در وین اعلام خواهد شد، فراتر از برجام نخواهد بود. البته باید گفت در حوزه لغو تحریم‌ها توانستیم پیشرفت‌های بسیار بزرگی را داشته باشیم.»

امیرعبداللهیان گفت: به نقطه توافق نزدیک شدیم، اما موضوعات اندک و مهم باقی مانده است و آقای مورا قرار است تا ساعتی دیگر وارد تهران شود و آخرین تبادلاتی که صورت گرفته است مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تأیید ضمانت‌های لغو تحریم‌ها بر عهده مجلس است

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: برای بخش ضمانت‌ها، بخشی از آن به عهده مجلس است و اگر به توافق برسیم طبق قانون مجلس باید گزارشی به مجلس بدهیم که اکنون برخی از تحریم‌ها برداشته شده است و این گزارش ما است و مجلس باید این موضوع را بررسی کند و در واقع با اجازه مجلس، این خود ضمانت است؛ و برخی از تضمین را در متن، مذاکرات و اسناد داخلی خواهیم گرفت و در مرحله دوم مجلس آن را خواهد داد.

به گفته او، «در مراحل پایانی مذاکرات، مانع اصلی مذاکرات این است که طرف آمریکایی، زیاده‌خواهی‌هایی را مطرح می‌کنند و حتی برخی از زیاده‌خواهی‌های آن‌ها را به بورل مطرح کردم و به ایشان گفتم که ما هم می‌توانیم موضوعاتی را مطرح کنیم.»

امیرعبداللهیان گفت: آن چیزی را که در حال حاضر مذاکرات را به توافق نرسانده است، مسائلی اندک از طرف آمریکایی‌ها است و در برخی از موضوعات چالش‌ها و تفاوت دیدگاه ما وجود دارد و اینکه در مرحله اقدام، باید طرف آمریکایی گام‌هایی بردارد، طرف آمریکایی پذیرفته است.

خروج سپاه پاسداران از فهرست تحریم‌ها از موضوعات اصلی ماست

وزیر خارجه گفت: موضوع خارج کردن لیست اشخاص حقیقی و حقوقی از لیست قرمز و از لیست تحریم‌های یکجانبه آمریکایی‌ها، یکی از موضوعات اصلی ما در مذاکرات است. برخی از هلدینگ‌ها و مؤسسات حکومتی ما قرار دارد و یکی از موضوعات هم سپاه پاسداران است.

به گفته او، «در موضوع سپاه پاسداران آن چیزی که مهم است اینکه باید جایگاه و نقش سپاه پاسداران، به عنوان نقش امنیتی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار بگیرد.»

امیرعبداللهیان گفت: مقامات ارشد سپاه همواره به ما یادآوری می‌کنند در راستای منافع ملی کشور، هرچه لازم است انجام بدهید و موضوع سپاه پاسداران را در اولویت خود قرار ندهید و این ازخودگذشتگی سپاه پاسداران است. اما بالاخره سپاه از مجموعه‌های اصلی کشور است و زمانی که می‌گوییم که سپاه یعنی حاج قاسم سلیمانی و علی‌رغم اجازه مقامات سپاه، اما این موضوع از موضوعات اصلی ماست.

با سه کشور اروپایی به متن توافق رسیده‌ایم

وزیر خارجه گفت: اگر آمریکایی‌ها رویکردی واقع‌بینانه داشته باشند، توافق دست‌یافتنی است. ما و سه کشور اروپایی در خصوص یک متن به توافق رسیدیم و این متن ما نیازمند یک ویرایش نهایی است.

به گفته او، «چین و روسیه در کنار توافق هستند و وزیر خارجه کشورمان به صراحت به لاوروف گفته که ایران منتظر هیچ طرفی نخواهد ماند، اما باید همه طرف‌های مذاکرات باشند و این موضوع به صورت علنی در کنفرانس مطبوعاتی اعلام شده است.»

امیرعبداللهیان گفت: به عنوان مسئول سیاست خارجی به وزرای کشور‌های نزدیک به آمریکا گفتم که در پیام‌هایی که از آمریکا دریافت می‌کنیم تعارض و تفاوت وجود دارد. ما تا زمانی که تعهد محکمی نگیریم و توافق نکنیم از دستاورد‌های هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آییم. اگر می‌خواهید نگرانی‌هایتان در مورد مسائل هسته‌ای برداشته شود باید تحریم‌های ظالمانه را لغو کنید.

درخواست عربستان از ایران برای میانجی‌گری در پایان یافتن جنگ یمن

رئیس دستگاه دیپلماسی در مورد رابطه با عربستان گفت: اگر بخواهیم با عربستان به مرحله جدید گفت‌وگو‌ها برسیم باید همه ابعاد مورد توجه قرار بگیرد؛ اما شرایط سعودی با این اعدام‌های اخیر تغییر کرده است. از بازگشت روابط طبیعی سعودی‌ها با ایران استقبال می‌کنیم، اما انتظار داریم که عربستان نقش سازنده ایفا کند.

امیرعبداللهیان در مورد تحولات یمن گفت: برای خاتمه جنگ، سعودی‌ها هم از ایران درخواست‌هایی داشتند، اما درنهایت در میز مذاکره، دنبال آن چیزی بودند که در جنگ به دست نیاورده‌اند. ما موافق جنگ و گسترش آن در یمن و منطقه نیستیم چراکه تداوم این جنگ، به نفع هیچ‌کس نیست.

وزیر امور خارجه در مورد سفر اخیر خود به سوریه و لبنان گفت: ما در سوریه در مبارزه با داعش، شهدایی را تقدیم کردیم و در جریان سفر اخیر هم گفت‌وگو‌های بسیار خوبی در مورد بازسازی سوریه داشتیم. پیشنهادات خوبی را به مقامات لبنان دادیم که می‌توان ظرفیت‌های اقتصادی خوبی داشت. در برخی از کشور‌ها مثل سوریه عراق لبنان، بخش خصوصی بسیار مهم است و نقش مهمی در تحولات مثبت ایران شناخته شده است و از همه متصدیان بخش خصوصی تقاضا داریم این موضوع را به دست بگیرند.

ما باید قانون جامع ایرانیان خارج از کشور را به تصویب برسانیم، برخی از موضوعات مشکلات آن‌ها در خارج از کشور است که باید آن‌ها را حل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۳
در انتظار بررسی: ۰
France
7891
۰۰:۱۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
کلمه طیبه سپاه در ذهن جهانیان با خون شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس نقش بسته و نقاش ان هم خود امریکاست. این نقاشی که کار سپاه نبوده. یل ها را کشتند پولمان هم که ارزشی دیگر ندارد. پس چه داریم که نبرده باشند؟ لحاف ملا را که برده ند دعوا سر چیست؟ خود شکن شیشه شکستن خطاست سخن شناس نه ای جان من خطا اینجاست. ببینم ترکمنچای جدید کی در وین(وینچمنجای) امضا میشود. امشب شهادت نامه عشاق امضا می شود؟ بکشید ما را. رحم به ما نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
همش سیاست کثیف آمریکاس
کاری کرده اگه سپاه خارج شه میگن مردم قربانی سپاهن
اگه سپاه تحریم شه اقتصاد و امنیت ضربه میخوره باز تقصیر سپاه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۸:۱۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
بیشتر تحریم هارو با اتکا به داخل خنثی کردیم نیازی به مذاکره‌ نیست الان دقیقا وقتیه که اقتصاد کشور از حالت دفاعی خارج بشه انقدر قوی بشیم تا ما اونارو تحریم کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
ول کنید این برجام رو بیایید به داد مردم برسید
اینا فقط میخوان برنامه هسته ای ما رو تخته کنن و بعدش هم هر موقع خواستن به ما حمله کنن فکر کردین اینا تحریما رو بر میدارن حتما
لااقل این مواد هسته ای رو بهشون ندید تا امنیتمون تا حدی تضمین باشه و بترسن بهمون حمله کنن گرسنگی بهتر از جنگ و گرسنگیه
اینا بویی از حیوانیت هم نبردن چه برسه به انسانیت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۵۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
اگر سپاه نبود کشور هم نبود.امام خمینی ره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
اگه سپاه نباشه ایرانم نیست غرب زده های داخلی ببینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام
آقای عبدالهیان
برجام یعنی چه ؟
Netherlands
یعنی حقوق های نجومی برای عده ای از ماها
۱۴:۳۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
به خدا ایران را و اقتصاد ایران را با این برجام شرطی کردند.
نه تولید کننده می تواند برای دراز مدت برنامه ریزی و سرمایه گذاری کند
و نه مصرف کننده می تواند برای اینده خود تصمیم گیری کند و.......و
همه و همه میشود برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
فایده نداره اینا دشمن قصم خورده ما هستند به هیچ تعهد پایبند نیستند فقط میخواهند به صورت مقطعی قیمت نفت پایین بیارن از ما گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
اول قسم درست بنویس بعد بیا نظر بده جناب کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
زنده باد سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
آقای عبداللهیان رهبری دستور دادند که تمام تحریم‌ها باید برداشته بشه باز شما رفتین اونجا خامتون کردن .کشور دونفر مثل شما داشته باشه نیاز به دشمن نداره .یادتان باشه راهی رو دارین میرین که دولت قبل رفت و ضربشم خورد
Iran (Islamic Republic of)
قاهر ایران
۱۱:۴۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
سپاه اگر نبود ما الان نمی‌توانستیم دفاع کنیم از خودمون
سپاه رو تروریست می‌دونن کثافت های غربی
اگه سپاه نبود هر ضد ایرانی مقیم انگلیس مثل زاغری میومد جاسوسی و می‌رفت بدون ترس از گرفتار شدنش...
با سپاه بود که ایران تونست جزو قدرت های فناوری باشه و در هوافضا پیشرفت کنه
و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
همین الان رابرت مالی اعلام کرد سپاه تو لیست تحریم باقی میمونه و موضوع سپاه جدا از برجام هست
Germany
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
پس بگو انون 100 نفر ایرانی با انون 1000 همراهنشان که با پول ایران در اروپا و وین تفریح می کنند
چمدان هایشان را ببندند و به ایران برگردند.
برجام بدون به رسمیت شناختن سپاه عزیز بعنوان یک اهرم نظامی ایران
به درد هیچ کس نمی خورد. اصلا سپاه ایران را نگه داشته.
زنده سپاهیان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
سپاه یعنی امنیت دفاعی، رفاهی، اقتصادی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
میشه یه مورد اقتصادی نام ببری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
تو از تحریم سود میبری ک این جود اعاده فظل میکنی..چون میترسی اگر تحریم ها برداشته شود و مردم از نظر اقتصادی رو ب پیشرفت شوند،ب ضرر تو و امثال تو که این نوع تفکر رو دارند خواهد بود..شرم باد بر افراد طرفدار تحریم
Iran (Islamic Republic of)
Sh
۰۹:۲۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
قبلا که میگفتین برداشتن کامل تحریم ها
حالا شد برداشتن حداکثر تحریم ها
معلوم نیست دارین چکار میکنی شما نمیتونین با امریکا و غربی ها مذاکره کنین
فقط یاد گرفتین مردم بدبخت خودتون بازی بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
یعنی آینده مردم قربانی سپاه در لیست تحریمات هستش؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۸:۱۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
فشار وتورم گلوی ملت را می قشارد سفره هاخالی واقلام ا ساسی نیازمردم سخت بد سطت مردم میرسد زودتر برجام را امضا کتید تا ملت بتواند نفس راحتی بکشد بیش از چهل سال فشار برمردم توانی برایمان نگذاشته شکر کیلویی ۲۳هزارتومان و....هرکسی توان خرید ندارد .البته عده ای از پرتو تحریمها به ثروت باد اورده قارونی کسب کرده اند ومخالف تو ا فق هستند بفکر مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
متولد ۱۴۰۰
۰۹:۳۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
باز دو راهی های الکی
این بار سپاه و توافق خود سپاه گفته مردم مقدم اند
بعد الان توافق بی حاصل شود بهتر است یا ۳ ماه بعد توافق عاقلانه کدام زمان مذاکرات قبل هم یکعده می گفتند توافق کنید ما از گشنگی مردیم توافق نابجا امضا شد الان نیز همان یک عده می خواند توافق را خراب کنند تا آمریکایی ها تحریم ها را لغو نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
برجام که همون دوره روحانی امضا شده
کجای کاری؟
Germany
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
همه جا دنیا همینجور یا اگر نبود حالا شده
در حال حاضر تو اروپا کسی نمی تواند ماشین سوار شود
ود در سوپر مارکت ها هم مواد غذایی کمک یاب و خیلی گران شده
ولی به مسافرت های نوروزی توی ایران نگاه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
مخالف توافق نیستند، مخالف توافق یک طرفه هستند که فقط ایران را غلام حلقه به گوش غربی ها کند و هر موقع هم که خواستند جیره و مواجب ایران را قطع کنند، مثل دولت 11 و 12.
-
پرسش
۰۸:۱۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
مگه سپاه می خواد چکار کنه که الان تحریم نمیزاره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
نمیتونه سلاح بفروشه
Germany
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
از ایران دفاع کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
پول کافی برای بخشش چمدانی ندارد
Netherlands
7891
۰۸:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
اقایون اگر گند زدید همانجا درخواست پناهندگی بدهید و به ایران نیایید. وگرنه مثل قاشقچی انجه انجه تان میکنیم.
Netherlands
7891
۰۷:۵۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
بیخود کرد اون مقامی که اسم سپاه را بی وضو اورد. اول وضو بگیرید بعد اسم سپاه را بیاورید. کدام مقام؟ تا گلویش را بفشارم. اسم مقامت را بیاور اگر مردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
بشین سرجات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
اسم مقاومت؟ همه آنهایی که اینجا گلویشان را برای مقاومت پاره می کنند فرزندانشان تو اروپا و امریکا و کانادا هستن ، کدام یک از اقایان تا حالا برای بازدید از جبهه مقاومت اقدام کرده ؟ جنگ پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
هدف ما از حضور در وین برداشتن حداکثری تحریم هاست. !!!!!!!!!!!!!!!!
هدف رفع کلیه تحریم ها ست + تضنین عدم خروج + جبران خسارات + خروج از منطقه + تحویل تروریست هابه لاهه + حفظ حرمت سپاه و جبهه مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
البته هدف قاعدتا باید اینی که شما میگی باشه ولی جناب ظریف تو دولت قبل یه چیزی رو نقد داده در قبال نسیه
حالا این دولت مجبوره حداکثر مطالبات رو وصول کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
مگه این هیئت جدید دارن ادامه کار ظریف را انجام میدن اینا وفتن اومدن یه پیش نویس جدید دادن حالا که نتونستن به خواسته هاشون برسن میندازید گردن ظریف برا اکثریت روحانی ورییسی فرقی ندارن هر دوتا سروته یه کرباسن، برا شما دولتها فرق میکنن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۱۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
از تحریم ها و به اسم تحریم ها خیلی ها نون می خورند
که نمی خواهند توافقی صورت بگیره و به ضررشون باشه
بعضی سازمان ها منافع خودشون رو به منافع کشور ترجیح می دهند
Germany
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
توافق با چه قیمتی؟
توافق می خواهی با توافقی که استقلال کشور را داشته باشد؟
باید صبر کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
دقیقا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
سپاه از مردم جدا نیست بلکه خود مردم هست ومنافع سپاه که امنیت پایدار در کشور است دقیقا منافع مردم هم هست. پس پشت سپاه رو نباید خالی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
سپاه از مردم جدا نیست بلکه خود مردم هست ومنافع سپاه که امنیت پایدار در کشور است دقیقا منافع مردم هم هست. پس پشت سپاه رو نباید خالی کرد
Iran (Islamic Republic of)
REZA
۰۵:۵۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
حداکثری یعنی بعضی تحریم ها بماند وبعد تحریم های برداشته شده باعنوان تحریم های حذف نشده دوباره تحریم شویم .شماها هم عرضه نداشتید.سرشماهاراهم کلاه گذاشتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
بله وقتی یه قراردادی 20 دقیقه ای تصویب بشه و نقدا ما اجرا کنیم الان مجبوریم راضی باشیم که حداقل یه قسمتی از طلب ها وصول میشه
United States of America
ناشناس
۰۳:۵۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
آقای عبداللهیان عوض گفتگو با۴+۱، بیشتر به آمریکا امید پوچ دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
سپاه در قلب مردم ایران و همه آزادی خواهان جهان قرار دارد و قابل مذاکره با آمریکای تروریست و دزد و غارتگر نیست.فدای سر بچه های سپاه که توافق نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
مردم درشرایط سختی قرار دارند وباید به توافق برسیم البته خطوط قرمز خود وگرفتن حق قانونی کوتاهی نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۰:۵۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
هبچکس حق ندارد راجع سپاه مسائل دیپلماتیک را دنبال کند. سپاه خط قرمز ایران است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
سریال برجام
United Arab Emirates
رحیم گودرزی
۲۳:۳۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
سپاه پاسداران فرزندان ایران اسلامی هستند، از وزیر محترم خارجه خواهشمندم بااین پیمان شکنان مماشات نکند و از موضع قدرت مذاکره کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
لطفا منافع ملی رو به منافع سپاه ترجیح بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
سپاه، یکی از اصلی ترین و مهم ترین منافع ملی ایران هست، اگر نبود که تحریم و تخریب رسانه ای نمی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
صحیح است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
به این آقا میگن دیپلمات شش دنگ، که از همه جهات فقط منافع ملت رودرنظرمیگیره نه منافع جناح رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا ممکنه الان همه چیز رو لغو کنه ولی رئیس جمهور بعدی همه چیز شما رو رشته میکنه اینو حتما انجام خواهد داد. پس این همه بیخودی زور نزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
قیمت نفت که پایین بیاد دوباره دبه در میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
فقط سپاه
به فرموده امام امت اگر سپاه نبود کشور هم نبود
درود به رزمندگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
بشین تا تحریمها برداشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
اولا که دولت جدید دارن تلاششون رو میکنند
ثانیا دولت قبل خودش رو پیش غربیها ذلیل کرد چی دست آوردش شد ذلت پیش مردم و ایجاد گرفتاری بیشتر برای کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
البته سپاه مایه حیات و زندگی کشوراست ولی با این قضیه که سپاه و سید حسن نصراله از تحریم دربیایند یعنی دولت رئیسی قصد توافق ندارد... ان شااله که درعمل واقعا منافع مردم درنظرگرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
تحریم ها رو بردارید تو را خدا. 50 هزار تومان یک قیمه. 50 هزار تومان یه قورمه.
بارمو بسته بودم ولی دارم به گدایی می رسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
بابا یانره یا اگر رفتی این چندسالی است تمام کن تا کارگردان بیا فیلم برجام بسازند سریال برجام خدا میداند چند قسمتی است ۱۳سال طول کشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
کسی حق نداره به سرباز میهنش از پشت چاقو بزنه.اگر آمریکا قبول کرد دست از حمایت سیاسی و مالی و نظامی اسراییل بکشه شما هم شرایطشونو قبول کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
هدف شما هر چیزی ممکنه باشه بجز منافع ملت و کشور ایران.
Netherlands
نهال
۲۲:۰۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
ول کن این برجام لعنتی رو بابا
Pakistan
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
امریکا باید این رو فهمیده باشه که خروح نام سپاه از لیست من درآوردیش بیشتر به نفع امنیت خودشونه
وگرنه سپاه کارش خودش رو میکنه اونم با شدت و قدرت بیشتری و از این ببعد امریکاست که بخاطر امنیت خودش و منافعش باید دنبال سپاه بدوه
Netherlands
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
ما که داریم نفتمون میفروشیم
رعیسی هم تورم کنترل کرده
دیگه چه نیازی به برجام داریم . همینقدر که داریم کافیه
باید اتمی بشیم که خیالمون راحت تر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
معلومه خیلی از تحریم سود میبری
Netherlands
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
باید تمام تحریمها بردارن
بعد کل خسارت خروج از برجام را بدهند
و تضمین بدهند که از برجام خارج نشن
وگرنه بمب اتم میسازیم تا امریکا و بقیه دشمنامون از غصه دق کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
اره الان از خونه ی متری 35 میلیون معلومه
Germany
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
خوب این کار هم حسن کلید انجام داد گفتند بدست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
چرا یک ارگان نظامی کار تجاری انجام بده که تحریم بشه. کدام نیروی نظامی دنیا مثلا پالایشگاه و پتروشیمی و هتل و کارخونه داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
اگه همین نیروی نظامی نبود کشور رو هوا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
پس دم ظریف گرم راست میگفت
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۰۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
خوب اینها خط قرمز ایرانه اما اینها خودشون تروریست هستن همیشه دلشون میخواد از خط قرمزهای ما رد شن ما هم هورا بکشیم پس چرا انقدر جناب میفرمایید ما به توافق نزدیک شدیم اونه به هیچ وجه نمیپذیرن سرتون رد گرمذکردن حسابی دارن در هر جا جولون میدن فعلا گازمون رو غارت دارن میکنند وشما فقط میگید حقمون محفوظه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
حداکثری چرا؟!!!!!!!!!
تمام تحریم‌ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
پیشنهاد میکنم نفت رو در دوران دموکرات ها .. به روبل روسیه! - و در دوران جمهوری خواهان .. به یوان چین بفروشید!

در هیچ زمینه ای به هیچ وجه با دلار معامله نکنید - دولت ونزوئلا هم باید همین سیاست رو پیش بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
خروج سپاه مهم است ولی ملت مهم تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
مجال نفس کشیدن به عربستان را ندهید حملات را ادامه بدهید تمام تاسیسات نفتیشون رو نابود کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
سپاه عزیز ملت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
از کجا میدونی؟ رای گیری کردی؟! مثلا" اگر من بگم پوتین عزیز ملت است تو باور می کنی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
اینکه تو سایتی که بیشتر موافق وجود داره 26 تا دیس لایک میگیری جای تامل داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
یه نگاه به رای ها بنداز میفهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
سپاه پاسدارن خود خود مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
اکراین هر چه سریع تر باید تجزیه بشه و بعد از اون روسیه باید به کشورهای هم پیمان با آمریکا حمله کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
ای کاش جنگ جهانی سوم زودتر شروع بشه خسته شدیم از این همه دروغ نیرنگ و ریاکاری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
تو که نمیدونی اوکراین رو درست بنویسی چطور نظر میدی
Iran (Islamic Republic of)
بهلول
۰۹:۳۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
یک سوال چرا بحث را عوض کردی الان راجب برجام داریم حرف میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
فعلا که مثل اون حیوان نجیب تو گل گیر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
تا شماهارو داریم نبایدم پیشرفت کنیم
Australia
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
مگه نمیگفتید مشکل کشور و گرونی مدیریته و ربطی ب برجام نداره
وین چیکار میکنید؟؟؟! هان؟؟؟ نشنیدم! چیکار میکنید؟؟؟
آخرین اخبار