ارزش روبل روسیه در برابر دلار آمریکا در حال افزایش است

پس از درخواست پوتین برای پرداخت بهای گاز صادراتی به اروپا با روبل به جای یورو، ارزش پول این کشور افزایش یافته است.

ارز روسیه در برابر دلار و یورو همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و دلار امروز زیر سطح ۹۴ روبل معامله شد. به این ترتیب ارز روسیه بخشی از زیان قبلی خود را جبران کرد.

به گزارش راشا تودی، تا ساعت ۱۳:۵۰ به وقت مسکو، نرخ دلار با ۲.۵۱ روبل کاهش به ۹۳.۴۹ روبل رسید، در حالی که نرخ یورو با ۳.۶ کاهش به ۱۰۱.۴ روبل رسید.

ارزش پول روسیه در برابر دلار و یورو طی روز‌های گذشته افزایش یافته است. این امر پس از آن اتفاق افتاد که ولادیمیر پوتین به دولت روسیه دستور داد تا پرداخت‌های صادرات گاز طبیعی از روسیه به اروپا را به جای یورو به روبل در یک بازه زمانی کوتاه مدت انجام دهد.

پوتین تصمیم گرفته است الگوی تسویه حساب صادرات گاز به «کشور‌های غیر دوست» را تغییر دهد. فرانسه و آلمان تا کنون این مسئله را نپذیرفته اند و آن را خلاف قرارداد‌های موجود دانسته اند.

اتحادیه اروپا در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد گاز مصرفی خود را از روسیه وارد می‌کند. برآورد می‌شود ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، روزانه بین۲۰۰ تا ۸۰۰ میلیون یورو برای واردات گاز به روسیه پرداخت می‌کنند. وابستگی اروپا به واردات انرژی از روسیه محدود به گاز نمی‌شود، روسیه تامین کننده ۲۷ درصد نیاز وارداتی اروپا به نفت است و همچنین صادر کننده ۴۷ درصد از نیاز اتحادیه اروپا به زغال سنگ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
من متوجه نشدم...مگه روبل از خارج ب روسیه وارد بشه و وارد بازار بشه نباید چون عرضه زیاده قیمتش کم بشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
روبل از خارج نمیاد، دلار و یورو از خارج میاد، روبل میخره، پس تقاضای روبل زیاد میشه
آخرین اخبار