تعهد کمک ۲.۴۴ میلیارد دالری جامعه جهانی به افغانستان

معاون هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت که کشورهای غربی شدیدا از محدود شدن آموزش دختران توسط طالبان در افغانستان انتقاد کردند.

یک مقام عالی سازمان ملل اعلام کرد که کشورهای کمک‌کننده در نشست لندن وعده سپردند تا مجموعا ۲.۴۴ میلیارد دالر برای کمک‌های انسان دوستانه به افغانستان اختصاص دهند.

این مبلغ کمتر از ۴.۴ میلیارد دالری است که سازمان ملل در آغاز این نشست از این کشورها انتظار داشت.

جویس موسویا، معاون هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت که در جریان گفتگو برسر این کمک، کشورهای غربی شدیدا از محدود شدن آموزش دختران توسط طالبان در افغانستان انتقاد کردند.

آنتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل از کشورهای تمویل‌کننده خواسته بود که کمک‌های بشردوستانه خود را به طور «غیرمشروط» به افغانستان ارائه کنند که به گفته او، ۹ میلیون انسان در آنجا با خطر قحطی رو به رو هستند.

با این حال، پیش از این مقامات غربی با نگرانی هشدار داده بودند که احتمالا کشورهای تمویل کننده کمتر از آنچه سازمان ملل انتظار دارد، به افغانستان کمک کنند. زیرا، اقدامات اخیر طالبان باعث دلسردی آنها شده است.

مقامات طالبان به رغم این هشدارها و توقع بهبود روابط با کشورهای کمک‌کننده، تصمیم گرفتند که به دختران دانش‌آموز دوره ثانوی اجازه تحصیل را ندهند و محدودیت‌های جدید بر زنان وضع کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.