خجسته مهر:

فراخوان تولید گاز هلیوم برای نخستین بار انجام شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: تولید گاز هلیوم از میدان پارس جنوبی برای نخستین بار از طریق فراخوان انجام شد.

آقای محسن خجسته مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: قبل از اعمال تحریم های جدید در شهریور ۹۷ ظرفیت تولید نفت خام ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه بود که با شروع تحریم ها بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید نفت کشور را از دست دادیم.  با شروع کار دولت سیزدهم بنابر برنامه ای که وزیر نفت تاکید کرد ظرف مدت ۶ ماه در ۱۵ اسفند ظرفیت از دست رفته به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسید.

خجسته مهر می گوید: از تمامی شرکت های دانش بنیان فراخوان به عمل آمده که ایده ها را ارائه کنند و ۵۰ شرکت حضور پیدا کردند که هم اکنون در مرحله ممیزی و ارزیابی هستیم.

خجسته مهر می گوید: افزایش ظرفیت پالایشگاهی واحدهای پتروشیمی بدان معناست که می توان از میعانات گازی به عنوان خوراک پالایشگاه استفاده کرد و صادرات را به ۲ برابر ارتقا داد.

مسئولان صنعت نفت بر این باورند که از لحاظ امنیت انرژی جمهوری اسلامی قادر است که پایداری و ثبات را در عرصه بین الملل به عمل اورد.

دیروز آقای اوجی وزیر نفت گفته بود؛ با اقدامات موثری که روی میادین نفت خشکی و دریا، حفاری چاه‌های جدید و تعمیر چاه‌ها، بازسازی و نوسازی تاسیسات و مراکز جمع آوری نفت انجام شده، شاهد رسیدن ظرفیت تولید نفت کشور به بالغ بر ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه هستیم. در بحث گاز نیز، بالاترین میزان تولید گاز از پارس جنوبی به میزان ۷۰۵ میلیون متر مکعب در روز رقم خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار