پس از دو سال

پهن کردن سفره‌های افطار در مسجدالحرام و مسجد النبی+ فیلم

با شروع ماه مبارک رمضان مسجد النبی و مسجد الحرام شاهد پهن شدن سفره‌های افطاری و پذیرایی از حجاج و میهمانان هستند.

روزنامه الیوم چاپ عربستان در حساب کاربری خود در یوتیوب تصاویری از افطار عمره گزاران و نماز گزاران در مسجدالحرام منتشر کرد.

در همین راستا خبرگزاری العربی الجدید اعلام کرد  افطارهای گروهی در مسجدالحرام و مسجدالنبی پس از توقف دو ساله به دلیل تدابیر مربوط به کرونا بار دیگر از سرگرفته شد. در دو سال گذشته که به دلیل شیوع بیماری کووید۱۹ سفره‌های افطار در ماه مبارک رمضان از مسجد الحرام و مسجد النبی جمع شده بود، امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بار دیگر برای روزه‌داران و زائران برپا شد.

براساس این گزارش، سفره‌های افطاری پس از اذان مغرب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل‌های از قبل مشخص شده گسترده شد که بیش از دو هزار نفر در آن افطار کردند. طبق این تصمیم مسئولان سفره‌ها باید با در نظر گرفتن فاصله اجتماعی از سفره‌ها و ظرف‌های یکبار مصرف برای افطار استفاده کرده و همچنین پخش افطاری با دستکش یکبار مصرف باشد و همچنین باید هنگام توزیع نوشیدنی‌های داغ از استفاده از لیوان‌های پلاستیکی پرهیز کنند.

عربستان روز ۶ مارس از لغو محدودیت‌های کرونایی از جمله اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در مسجدالحرام، مسجدالنبی و دیگر مساجد این کشور خبر داد.

روزنامه الوطن چاپ عربستان با انتشار این تصاویر در حساب کاربری خود در یوتیوب نوشت: برای اولین بار توزیع وعده های افطاری بسته بندی شده در مسجد النبی.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
خوشبحالتون که در این ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الله دور خانه خدا میچرخین روزه می گیرن افطار می کنید یا حضرت ابراهیم اسماعیل خلیل الله چن روز دیگم تولد امام حسن مجتبی هست یکشنبه ۲۸ فرودین ۱۵ ماه رمضان که قاتل اقاشو با ی ضربه ب درک واصل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
چرو انقد اینترنت ظعیفه چرو جلوشو می گین چرو نمیزارین مردم دانلود کنن هر چی که میخوان الان این فیلم خانه خدا ب سختی باز میشه مردمرو انقدر اذاب ندید فردای قیامت باید جواب گو باشید
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۰۱:۲۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر وهابی و شیعه نما دروغین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
حتی عربستان هم یوتیوب استفاده میکنه، اونوقت برا ما فیلتره! تبریک میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
تصور این که این افطاری دهندگان همان هایی هستند که از داعش حمایت می کنند و همسایگانشان را بی گناه می کشند، باعث می شود که آدم حس بدی داشته باشد. انگار که دارند دست در سفره خون آلود می برند.
Iran (Islamic Republic of)
بوشهری
۱۴:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اون وهابی ها کدوم کارشون درسته که روزه گرفتنشون درست باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
نه فقط روزه تو قبوله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
افطار با دلار های آمریکایی به درد نمی خوره ..........کودکان یمن را دریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
گفتن نباید ستاره در آسمان دیده بشه نماز مغرب رو بخونی نگفتن روز باشه بخونی اینا قشنگ آسمان روشن و روز که افطار میکنن و بعد هم نماز مغرب میخونن در ضمن برای افطار کردن منتظر اذان نمی‌مانند زودتر افطار میکنند اعتقادشون همین طوره، اون آقا درست گفته که افطار بهشون نمیرسیده چون ما بعد اذان افطار میکنیم اونا قبل اذان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام وقت شرعی نماز مغرب در فقه عربستان غروب آفتاب می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
از خدا می گویند و از پیغمبر می گویند و افطاری می دهند ولی بمب بر سر مردم یمن می ریزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
بهتر است عربستان به جای سفره افطار مسلمان کشی را کنار گذارد قبل از نابودی این کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
با جناغ من ماه رمضون رفته بود مکه میگفت سفره افطار پهن میکردن از کجا تا کجا و انواع نوشابه و ماست و جوجه و چنجه میذاشتن ولی ما یه لقمه هم گیرمون نمیومد چون تا افتاب غروب میکرد حمله میکردن و تا تاریک میشد و موقع اذون ما میشد میریختن سریع سفره رو با باقیمانده هاش جم میکردن و به هیچ وجه هم نمیذاستن ببریم و میگفتن فقط حق دارین همینجا بخورین و حق ندارین ببرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
راست میگی داداش ، آسمون معلومه هنوز هوا روشنه , وقت افطار نشده
Iran (Islamic Republic of)
سردار
۲۰:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
بله.باجناق شما درست گفته..... اونا نماز مغرب رو زودتر از ما بجا میارن........ مثلا ما هم حدیث داریم که از رحمت خدا بدور است کسیکه نماز مغرب را آنقدر بتأخیر بیندازد که ستارگان در آسمان دیده شوند و نمازصبح را در حالی بخواند که ستاره ای در آسمان نباشد........... بنظرم در این مسأله کار اونا به صحت نزدیکتره تا ما...... یادمه یه سالی مشهد یکی از علما بمحض اینکه صدای اذان مغرب بلند میشد نماز مغرب رو اقامه میکرد و بهچ وجه صبر نمیکرد که اذان تمام شود.بهر حال ما شیعه هستیم پیرو اهل بیت ولی هرکسی یه نگاه به خودش و زندگیش بکنه ببینه اگه الان امام زمان بیاد و ما با ایشان رودرو شویم سرمان پایین است از شرم یا اینکه نه سربلند و مورد لطف حضرت........... کاری به مسوولین و جامعه روحانیت ندارم خدا به همه ما عقل و اختیار داده که راه خودمون رو انتخاب کنیم....التماس میکنم حساب دین خدا و اهل بیت و قران رو از این جماعت جدا کنید التماس میکنم التماس......بوالله اینا نماینده دین خدا نیستند....فقط مبلغ هستند و بس....فاسد و شرور تو هر قشری هست در بین اینها نیز....... هرچند وجود حتی یکنفر فاسد باعث دوری خیلیا از دین خدا خواهد شد......تفکر.تفکر.تفکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
عزیز اونجا اذان ما و اونا نداره.اذان بر اساس افق همان سرزمین است و باجناق گرام خالی بسته.به امید نابودی آل یهود سعودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
جناب سردار خیلی پرت میزنی اینکه گفتی تفکر بنظرم خودت بیشتر نیاز داری
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۰۷:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
دوست عزیز اذان ما و اونا نداره که، یکی تو آمریکا هم روزه بگیره با اذان اونجا افطار میکنه یا سحری شو تموم!
آخرین اخبار