بیش از ۵ هزار بازرسی در طرح نظارت نوروزی

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا کنون بیش از ۵ هزار بازدید از واحد‌های تولیدی و صنفی در سطح استان انجام و در این راستا ۵۳۷ فقره پرونده تخلف تشکیل شد.

غلامرضا سالاری گفت: طرح ویژه نوروزی برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان و آرامش بازار شب عید و نظارت دقیقی انجام شد که از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین‌ماه تعداد ۵ هزار و ۶۰۸ بازرسی از بازار و واحد‌های تولیدی و صنفی با همکاری سازمان صمت، اتاق اصناف، شبکه‌های بهداشت و جهاد کشاورزی صورت گرفت.

به گفته او، طی این بازرسی‌ها به ۳ هزار و ۲۹۰ واحد صنفی و تولیدی تذکر و در این راستا ۵۳۷ فقره پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: پروند‌هایی که در گشت‌های بازرسی تشکیل می‌شود به دلیل حضور رییس شعبه سیار در محل و محرز بودن تخلف سریع‌تر رسیدگی می‌شود.

او گفت: علاوه بر گشت‌های بازرسی، طی این مدت به ۲ هزار و ۹۰۰ پرونده کالا و خدمات رسیدگی که اکثراً مربوط به گرانفروشی بوده و ۶۷ میلیارد ریال جریمه شدند. همچنین در حوزه بهداشت و درمان ۵۱۶ فقره پرونده رسیدگی و محکوم به ۲ میلیارد ریال جریمه شدند.

سالاری در ادامه از نظارت بر اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری در سطح استان اشاره کرد و گفت: در این راستا ۵ پرونده تشکیل که در یک مورد پرونده تخلف گرانفروشی به ارزش یک مکان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تشکیل شد.

او در ادامه یکی از اولویت‌های کاری تعزیرات حکومتی را آرامش مردم در خرید‌های مایحتاج مردم عنوان و بر لزوم افزایش نظارت برای کنترل قیمت کالا‌های اساسی و اقلام مورد نیاز شهروندان تاکید کرد.

سالاری گفت: در راستای نظارت بر بازار و برخورد با تخلفات، گشت ویژه و بازرسی تنظیم بازار استان فارس تشکیل شده که اجازه گران فروشی و احتکار محصولات کشاورزی و مورد نیاز مردم را در ماه مبارک رمضان به متخلفان نداده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف به شدت و با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار