معدوم شدن حدود ۴ تن فرآورده خام دامی ناسالم در گلستان

مدیر کل دامپزشکی گلستان گفت: در طرح بازدید نوروزی از مراکز توزیع فراورده‌های دامی ۳ هزار و ۸۱۶ کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم معدوم شد.

غلامرضا محرابی گفت: در راستای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، عرضه و نگهداری مواد غذایی از ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروزی، مجموعا ۵ هزار و ۴۲۶ مورد بازدید از مراکز عرضه و فروش انواع فرآورده خام دامی در سطح استان انجام شد.

او گفت: در این طرح ۷ هزار و ۸۱۶ کیلوگرم انواع فراورده خام دامی ضبط شد که پس از نمونه برداری از ۴ مورد و تایید سالم نبودن از این مقدار ۳ هزار و ۸۱۶ کیلوگرم به روش بهداشتی معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

به گفته محرابی ۴۲ مورد از موارد تخلف هم به مراجع قضایی معرفی شدند.

محرابی گفت: طی این مدت ۳۰ هزار و ۱۰۷ رأس دام سبک، ۷۱۷ رأس دام سنگین و بیش از ۱۰ میلیون قطعه طیور تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی ذبح و وارد چرخه مصرف شده است.

مدیر کل دامپزشکی گلستان گفت: لازم است شهروندان هنگام خرید گوشت قرمز از مراکز مجاز به برچسب و مهر دامپزشکی و در هنگام خرید گوشت مرغ به تاریخ انقضای مندرج بر روی مرغ‌های بسته‌بندی شده توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۱۵۱۲ دامپزشکی استان تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.