اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش شیلات هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: طبق مصوبات سفر رئیس جمهور به هرمزگان امسال برای برق رسانی به مزارع پرورش میگو هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مهدی دوستی در دومین نشست ستاد توسعه شیلات استان در سال جاری افزود: در ۱۰ روز آینده به ترتیب اولویت بندی انجام شده، فراخوان مشارکت در این طرح اعلام می‌شود.

وی گفت: اجرای طرح برق رسانی به مزارع پرورش میگو در افزایش راندمان تولید مزارع موجود و طرح‌های توسعه‌ای بخش شیلات اثر بخش است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دولت در مجموع ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز برای احداث شبکه فشار قوی و ضعیف را تأمین خواهد کرد، گفت: ۹۰ میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به طرح هم اکنون در اختیار استان است و پس از اعلام آمادگی از سوی بخش خصوصی، مرحله نخست عملیات اجرایی طرح آغاز می‌شود.

دوستی با اشاره به برداشت بی رویه، صید غیرمجاز آبزیان و نبود ذخایر جایگزین در کشور افزود: چهار مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در شهرستان‌های بندرلنگه، بندرعباس، جاسک و قشم جانمایی شده است.

وی گفت: اعتباری نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای شروع عملیات اجرایی طرح پیش‌بینی شده که در تقویت ذخایر آبزیان محدوده استان هرمزگان و سایر مناطق خلیج فارس و دریای عمان مؤثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار