حضور دانش آموزان در کلاس‌های پرتعداد مدارس گیلان زوج و فرد می‌شود

سرپرست آموزش و پرورش گیلان از زوج و فرد شدن حضور دانش آموزان در کلاس‌های پرتعداد مدارس این استان خبر داد.

محمد فائزی در گفت‌وگو با شبکه باران بر اهمیت حفظ سلامتی دانش آموزان و رفع نگرانی‌های اولیا تأکید کرد و گفت: در مورد کلاس‌های پرتعداد، توانستیم این نوع کلاس‌ها را ساماندهی کنیم و انتظار ما این است که برای هر میزی که در یک کلاس در نظر گرفته شده است، حداکثر ۲ دانش‌آموز بنشیند.

به گفته او، اگر ظرفیت دانش آموز بالاتر از این حد باشد، مدیران مدارس تمهیداتی را خواهند اندیشید تا این مشکل برطرف شود، حتی ایام حضور دانش آموز در مدرسه به صورت زوج و فرد صورت گیرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: مدیران مدارس باید ماسک در اختیار داشته باشند و به هر دلیلی که دانش‌آموزی ماسک به همراه نداشت، حتما این ماسک را تحویلش دهند.

تهویه هوا را در کلاس مدنظر داشتیم و گفتیم حتما پنجره کلاس‌ها و در اتاق‌ها برای جابه‌جایی هوا باز باشد.

نظافت سرویس‌های بهداشتی را تأکید کردیم که مورد توجه مدیران مدارس باشد و این سرویس‌ها به صورت قابل قبول در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

محمد فائزی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان

به گفته آقای فائزی، بسیج قابل توجهی از بازرسان اداره کل آموزش و پرورش و ادارات تابعه برای نظارت بر مدارس صورت گرفته است.

او نگرانی‌های اولیا در مدرسه را دغدغه اصلی این روز‌های آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: بازرسی‌ها بسیار جدی است، ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان نیز کمک می‌کند و بخش معاونت سلامت اداره در این مورد فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.