معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای طرح فرهنگی آموزشی ماه، یار زمین در استان خبر داد.

سید جواد میرحسینی گفت: سازمان جوانان هلال احمر در نظر دارد، با تاکید بر جلب مشارکت تشکل‌های دولتی و غیر دولتی فعال محیط زیست و با تقویت نگرش مسئله محور و  پرورش ذهنِ راه حل گرا در کودکان و نوجوانان این مرز و بوم، طرح ماه، یار زمین را برگزار کند.

به گفته میرحسینی این طرح با هدف توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان با محوریت حفظ محیط زیست انجام می‌شود.

او می گوید:  در این طرح از کودکان و نوجوانان عضو کانون‌های غنچه‌های هلال و دانش‌آموزی خواسته می‌شود در خصوص مسائل و مشکلات محیط زیست اطراف خود همچون استفاده زیاد از پلاستیک، انباشت زباله، کشته شدن حیوانات با نگاهی دقیق و بررسی قرار دهد و در گام دوم انقلاب نظرات و پیشنهادات و راه حل مناسب در این خصوص اقدام کنند.

میر حسینی گفت: جامعه هدف این طرح برای گروه‌های سنی چهار تا ۶ سال، هفت تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۱۵ سال و ۱۶ تا ۱۸ سال در نظر گرفته شده است.

او گفت: شرکت کنندگان باید، مسئله و راهکار پیشنهادی خود برای حل مسئله را به شیوه‌ای مطابق با سن، تجربه، علایق و خلاقیت خود ارائه دهند.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد گفت: در این طرح اعضای فوق می‌توانند پس از بررسی و ارائه راه حل مشکلات زیست محیطی آثار خود را هر فرد یک اثر به صورت فیلم، گزارش خبری، مستند و نقاشی به جمعیت هلال احمر شعب استان یزد ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار