سند تحول بنیادین و نهضت ملی طراحی و ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی/کمبود فضای ورزشی در آموزش و پرورش هشترود

فرماندار هشترودازکمبود فضای ورزشی در آموزش و پرورش هشترود خبرداد.

آقای علیرضا توری در آیین کلنگ زنی زمین چمن مصنوعی ۶۰۰ متری و یک باب کلاس درس تربیت بدنی ۱۲۰ متری در قالب نهضت ملی طراحی و ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای مبتنی بر راهکار ۳- ۱۴ سند تحول بنیادین طرح شهید سلیمانی که بصورت همزمان در سراسر کشور و بصورت پایلوت در شهرستان هشترود به نمایندگی از استان در دبیرستان خوارزمی برگزار شده بودگفت : سرانه ورزشی هشترود ۲۵ سانتی متر مربع است که از میانگین استانی خیلی عقب است.

امیدواریم با افتتاح این پروژه‌ها در طی امسال شاهد افزایش سرانه ورزشی در هشترود باشیم.

با توجه به کشاورزی بودن منطقه احداث و ایجاد این مدارس لازم و ضروری است.

 ایجاد رشته‌های مرتبط با کشاورزی در کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های هشترود را شد.

آقای حمید پاشایی فر رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان هم گفت: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش استان افزایش فضای ورزشی دانش آموزان و توسعه سرانه ورزشی دانش آموزان است.
 بر این اساس استان آذربایجان شرقی ۲۶۷ فضای ورزشی در حال حاضر فعال دارد که از این تعداد ۲۲۴ سالن ورزشی و ۴۲ باب کلاس ویژه درس تربیت بدنی فعال است.

 امروز همزمان با سراسر کشور در استان ما هم ۶۰ پروژه ورزشی که در قالب تفاهم نامه با وزارت ورزش به استان ما اختصاص داده شده است که شامل ۱۰ سالن ورزشی، ۳۰ باب کلاس درس تربیت بدنی، ۱۵ زمین چمن مصنوعی و ۵ زمین خاکی (فوتبال ساحلی) می‌باشد.
سرانه ورزشی استان با احتساب ۲۶۶ فضای ورزشی با تعداد ۷۳۰ هزار دانش آموز حدود ۳۰ سانتی متر مربع است که در برنامه ششم توسعه کشور ۱ متر پیش بینی شده است.

برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.