شاعران ایران و افغانستان حادثه حرم رضوی را محکوم کردند

شماری از شاعران ایران و افغانستان با محکوم کردن حمله به طلبه‌ها در حرم رضوی هوشیاری مردم را خواستار شدند.

پس از حمله به طلبه‌ها در حرم مطهر رضوی، اقشار مختلف اهالی فرهنگ و هنر ایران، از جمله شاعران ضمن محکوم کردن این اتفاق، به انتشار یادداشت‌ها و اشعاری نسبت به اتفاق واکنش نشان دادند.

شماری از شاعران ایران و افغانستان با انتشار اشعار و یادداشت‌هایی، با محکوم کردن حمله به طلبه‌ها در حرم مطهر رضوی، هوشیاری مردم نسبت به این گونه اتفاق ها را خواستار شدند.

زینب بیات، شاعر افغانستانی ساکن مشهد و گوینده رادیو در یادداشت خود نسبت به حادثه حرم مطهر رضوی نوشت: چیزی که در پشت صحنه، بدخواهان دو ملت، چیده‌اند، برافروختن آتش دشمنی است؛ آن‌ها دوستی‌ها را خوش ندارند.

محمدکاظم کاظمی، شاعر و پژوهشگر افغانستانی نیز در یادداشتی که تحت عنوان زخم مشترک نوشت: واقعه‌ شهادت و مجروح‌شدن سه عالم خدمت‌گزار دینی در ماه مبارک رمضان و در حرم مطهر رضوی دل‌های همه را به درد آورد.

تعدادی از شاعران مشهد هم با تلخ و دردناک توصیف کردن حمله به طلبه‌ها در حرم مطهر رضوی نوشتند؛ شهادت و جراحت طلبه‌ها با زبان روزه و در حرم رضوی لکنه ننگی برای مدعیان دروغین که سنگ حمایت از مردم بر سینه می‌کوبند اما همواره سکوت کرده اند، است.

عصر سه‌شنبه فردی تکفیری در صحن حرم امام رضا علیه السلام در مشهد، با چاقو به سه زائر روحانی حمله کرد؛ بر اثر این حمله یک روحانی به شهادت رسید و دو نفر زخمی شدند.

 

 

 

 

برچسب ها: مشهد ، شاعران ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار