آغاز کشت پاییزه در خوزستان؛ وضعیت تامین آب کشاورزی چطور است؟

معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: در همه حوضه‌های آبریز استان کشت پاییزه آغاز شده و سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تامین آب مورد نیاز این کشت‌ها اقدام خواهد کرد.

علی شهبازی با اشاره به رهاسازی اولین نوبت آب برای کشت‌های پاییزه گفت: به دلیل همکاری انجام‌شده از سوی کشاورزان در بحث کشت‌های تابستانه و همچنین مدیریت مصرف انجام‌شده انتظار می‌رود مشکلی در تامین آب مورد نیاز کشت‌های پاییزه نداشته باشیم.

او با اشاره به نخستین نوبت رهاسازی آب برای کشت‌های پاییزه در خوزستان افزود: در همه حوضه‌های آبریز استان کشت پاییزه آغاز شده و بر این اساس سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تامین آب مورد نیاز این کشت‌ها اقدام خواهد کرد.

در حوضه کارون، دز و مارون با توجه به همپوشانی کشت تابستانه و پاییزه تامین آب مورد نیاز کشت‌ها به گفته آقای شهبازی بر اساس برنامه رهاسازی در حال انجام است و مساله خاصی وجود ندارد.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان یادآور شد که برای حوضه کرخه که دارای شرایط ویژه‌تری است از روز ۱۲ آبان ماه تامین آب کشت پاییزه در این حوضه آغاز شده تا کشاورزان در این بخش نیز بتوانند براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کشت کنند.

به گفته این مقام مسئول میزان تامین آب برای کشت‌ها تابع از شرایط دمایی، آب و هوایی، بارش‌ها و زمان برداشت است و براساس این عوامل نسبت به رهاسازی آب از سد‌ها برای کشت‌های پاییزه اقدام می‌شود.

علی شهبازی با بیان اینکه امسال در دومین سال خشکسالی‌های پیاپی قرار داریم و این مساله باعث شده تا ذخایر سد‌ها تا حدودی کاهش داشته باشد گفت: در این زمینه به دلیل همکاری انجام‌شده از سوی کشاورزان در بحث کشت تابستانه و همچنین مدیریت مصرف انجام‌شده انتظار می‌رود مشکلی در تامین آب مورد نیاز کشت‌های پاییزه نداشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.