هدفگذاری بهره برداری از حدود ۹۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان و بلوچستان

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: بهره برداری از حدود ۹۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان با اعتبار افزون بر هزار میلیارد تومان در اولویت برنامه‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۱ قرار دارد.

 مهدی پارسی در نشست با پیمانکاران و مشاوران پروژه‌های راهسازی استان گفت: جاده‌های سیستان و بلوچستان هم اینک به کارگاه‌های راهسازی تبدیل شده است بطوری که ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و فعال بودن ۱۲ کارگاه راه سازی و اشتغال افزون بر ۲ هزار نفر در محور‌های زابل- زاهدان، زاهدان- بیرجند، میرجاوه- زاهدان _ بم و زاهدان- خاش، اسکل آباد- گوهرکوه بزمان و زابل - زهک در حال احداث است.

او گفت: با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای به ویژه بزرگراه که نوید بخش رونق اقتصادی و افزایش ایمنی سفر در استان خواهد بود در سال ۱۴۰۰، ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده تحت پوشش این اداره کل بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفت که امسال در تلاش هستیم بنا بر ضروت نیاز استان طول آن به ۹۰ کیلومتر افزایش دهیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات مطلوب صورت گرفته، این اداره کل سال گذشته پیشتاز تامین اعتبار و ساخت بزرگراه و راه اصلی در کشور معرفی شد.

پارسی گفت: از آنجایی که طولانی شدن پروژه‌های راهسازی با توجه به شرایط اقتصادی و تورم بسیار هزینه‌بر خواهد بود تمام تلاش این اداره کل با وجود همه تنگنا‌های مالی تکمیل هر چه سریعتر پروژه‌های زیرساختی به ویژه بزرگراه در استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار