افزایش ۸۹ درصدی ارزش ریالی پرونده‌های تخلف در بازار کردستان

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف در بازار استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۸۹ درصد افزایش یافت.

فرزاد سردارزاده گفت: در سال گذشته ۶۷ هزار و ۶۵ مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از بازار استان انجام شد.

 رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در نتیجه این بازرسی‌ها چهار هزار و ۳۲۹ مورد تخلف احراز و در قالب سه هزار و ۷۲۹ پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

او می گوید: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده ۳۶۷ میلیارد و ۳۹۳ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۴ ریال بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۸۹ درصد افزایش داشته است.

سردارزاده گفت: تعداد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی موجود در بازار به دلیل هوشمند شدن و استفاده از سامانه برای ثبت آن‌ها نسبت به سنوات گذشته کمتر شده، ولی برخورد با متخلفان افزایش پیدا کرده است.

به گفته رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیشترین تخلف در بازار استان را به ترتیب عدم درج قیمت، گران فروشی و کم فروشی است، اگر جریمه متخلفان در بازار افزایش چندین برابری پیدا کند بتدریج شاهد کاهش آمار تخلف در بازار خواهیم بود و این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

او می گوید: سال گذشته چهار هزار و ۴۸۰ مورد گزارش تخلف صنفی توسط مردم استان به صورت تلفنی، حضوری و کتبی به این سازمان ارائه شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.