پلیتیکو:

آمریکا از احتمال پیروزی لوپن در انتخابات فرانسه نگران است

پایگاه خبری پلیتیکو از نگرانی دولت آمریکا از احتمال پیروزی مارین لوپن در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خبر داد.

نتایج نظرسنجی‌ها در فرانسه است که نشان می‌دهد مارین لوپن نامزد راستگرایان افراطی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خودش را به امانوئل مکرون نزدیک کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، پلیتیکو به نقل از منابع مطلع در دولت آمریکا نوشت: پیروزی احتمالی لوپن که دیدگاه‌های او همسو با ولادیمیر پوتین اس، و می‌تواند باعث برهم خوردن ائتلاف غرب در برابر مسکو شود.

این منابع می‌گویند: با پیروزی لوپن ممکن است نقش فرانسه را به عنوان یک قدرت اروپایی در این زمینه تغییر دهد و باعث کاهش تمایل دیگر اعضای ناتو برای باقی ماندن در این ائتلاف شود.

پلیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: واشنگتن انتخابات فرانسه را زیر نظر دارد و اطلاعات مربوط به حملات سایبری با حساب‌های کاربری جعلی را در اختیار فرانسه قرار می‌دهد.

موسسه «هریس اینتراکتیو» فرانسه نتیجه نظرسنجی برای هفته‌نامه «چلنجس» را منتشر کرد که آن از رقابت شدید بین امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور این کشور و مارین لوپن، رهبر حزب راستگرای تجمع ملی خبر می‌دهد.

امانوئل مکرون، جوان‌ترین رئیس جمهور تاریخ فرانسه در دوران ۵ ساله حاکمیت خود با بحران‌های زیادی از جمله تظاهرات «جلیقه‌زردها» و همه گیری ویروس کرونا روبرو بوده است. مکرون مسئله مسکن را به محور برنامه‌های تبلیغاتی خود در سال ۲۰۱۷ تبدیل کرد. امروز، افزایش تورم در فرانسه و اتحادیه اروپا رکوردشکنی کرده و مسکن در حال حاضر گران‌تر از زمان بحران کرونا است.

مردم فرانسه فردا یکشنبه (۱۰ آوریل/ ۲۱ فروردین) برای انتخاب رئیس جمهوری کشورشان از میان ۱۲ نامزد برای یک دوره پنجساله به پای صندوق‌های رای می‌روند. این انتخابات که با رای مستقیم مردم صورت می‌گیرد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری پنجم فرانسه و یازدهمین انتخابات با حضور و مشارکت مستقیم مردم محسوب می‌شود. این انتخابات معمولا به دلیل تعدد نامزد‌هایی که احزاب مختلف را نمایندگی می‌کنند در دو مرحله انجام می‌شود که امسال دور دوم ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) پیش‌بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا از احتمال پیروزی لوپن در انتخابات فرانسه نگران است
پس از خدا می خواهیم که لوپن پیروز بشود - هر چیزی که آمریکا را نگران کند ما خواهانش هستیم - ببینید با دخالتهایش چه بر سر اکراین ، افغانستان ، عراق ، سوریه و یمن آورد!!!!
لعنت خدا بر آمریکا ...
آخرین اخبار