اسلامی: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اجرای وظایف قانونی خود متعهد باشد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آژانس بیش از این در مقابل فشار‌ها و عملیات مخرب دشمنان ملت ایران به سرکردگی رژیم صهیونیستی وادادگی نشان ندهد.

محمد اسلامی در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای گفت :سند CPF در دست تهیه است و پس از تکمیل به آژانس ارائه می‌شود؛ ما هم همزمان انتظار داریم با سیاست شفاف سازی صورت گرفته این نهاد بین‌المللی نیز نسبت به اجرای وظایفِ قانونی خود متعهد باشد.

پیش از این رئیس سازمان انرژی اتمی گفته بود « یک سری اسنادی که ۲۹ اسفند باید می‌فرستادیم در اختیار آژانس قرار گرفته و احتمالا تعدادی از نمایندگان آژانس برای مرور پاسخ‌ها بیایند و بعد گزارش نهایی را انجام دهند و امیدوارم کار خود را در چارچوب کارشناسی و منطقی رسیدگی و جمع بندی نهایی و گزارش آن را ارسال کنند.»

گفتنی است، رافائل گروسی مدیرکل آژانس اسفند پارسال برای گفت‌وگو با مقامات ذی ربط کشورمان درباره موضوعات پادمانی که یکی از اصلی ترین اختلافات میان ایران و آژانس بوده به تهران سفر کرد.»

در یکی از این دیدارها وزیر امور خارجه در دیدار گروسی با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف انگیزی و بحران سازی، توجه مدیرکل را نسبت به سوءاستفاده این رژیم از سازوکار‌های آژانس جلب کرد.

حسین امیرعبداللهیان همچنین ابراز امیدواری کرد با مذاکرات و تفاهمات حاصله بین آژانس و سازمان انرژی اتمی زمینه اجرایی شدن توافقات بیش از پیش فراهم گردد.

رافائل گروسی نیز گفت که آژانس بر رویکرد فنی و حرفه‌ای در جهت تقویت روابط و یافتن راه حل‌های خلاقانه با ایران تاکید دارد.

در پایان سفر گروسی به تهران نیز، محمد اسلامی و رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

همچنین امروز سند توسعۀ منابع انسانی، سند توسعۀ کاربرد پرتوها، برای پوشش‌دهی کل محصولات تولیدی کشور که به‌ویژه در بخش کشاورزی و مواد غذایی در قالب ۱۲ قطب منطقه ای پیش بینی گردیده و سند توسعۀ برق اتمی شامل، برنامه احداث ۱۰هزار مگاوات نیروگاه جدید در افق 20 ساله نیز رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم حاضری
۰۸:۱۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام این کارکه ماهرموقعی که به تکنولوژی‌ جدیدی دست پیدامیکنیم بیاییم و در بوق و کرنا بکنیم و اطلاع رسانی به همه جابکنیم بنظرم کاربسیاراشتباهی است وبایستی این کاربکل ترک شود. دشمنان ماگوش بزنگندببینندما الان چه چیزجدیدی ساختیم وبنشینندفکرکنندتاچجوری مانعش بشوند. بهیچ وجه بیگانگان نبایدبدانندماچه ساخته ودرحال ساخت چه چیزی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۳:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
برای اکثریت ملت تولید این داروها حالا نمی گم مهم نیست.مهم برای ملت ایران ساخت بمب اتم است.تا مسئولین کشورم بمب اتم نسازند خیال ما ملت راحت نیست...اگر دشمنان ناراحت میشن ما ملت را تحریم می کنند ایرادی ندارد تحریم کنند.ما ملت زیر دست آنها نیستیم ما ملتی مستقل هستیم هویت ما جان ما در خطر است.اطراف کشور من ایران کشورهای تروریست پرور زیادی وجود دارد افکار تکفیری تولید می کنند.مگر شاهد اقدامات تروریستی درایران ودر سوریه وعراق نبودید؟اگر جهان می خواهد ما ایرانیان سلاح اتمی تولید نکنیم پس باید به ما تضمین بدهند باید تحریم ها را فوری فوری لغو کنند تا ما ملت ایران دست از درخواست ساخت بمب اتم برداریم.مسئولین کشور حق ندارن گوش به حرف افراد بدخواه ووطن فروش بدهند.یا ساخت بمب اتم یا هم تضمین امنیتی هم لغو کوچکترین تحریم تا بزرگترین تحریم.مگر اظهارات رییس جمهور اوکراین را نشنیدید گفت سلاح های اتمی خودرا تحویل غرب دادیم تضمین امنیتی دادیم اما برعکس شد امروز شاهد جنگ روسیه علیه کشورشان هستند ملت اوکراین دربدر مرزها آواره کوه ودشت بیابان شدن.شک نکنید اگر ما ملت ایران در آن موقعیت قرار می گرفتیم جنگنده‌های اسرائیلی بصورت ناشناس به پیشنهاد غربی ها زنان وکودکان ما را در مرزها وکوه ودشت بیابان بمباران می کردن.اگر دشمنان تکفیری به کشور من ایران حمله کنند لطفاً بگید ما ملت به کدام کشور مهاجرت کنیم؟افغانی ها اینگونه راحت وارد کشور من می شوند آیا درصورت جنگی علیه کشور من ایران.آیا ما می توانیم به کشوری که عمارت اسلامی دارد فرار یا مهاجرت کنیم؟به پاکستان به عراق به ترکیه آیا می توانیم فرار کنیم؟مسئولین ایران باید این مسائل را درنظر بگیرن.گوش به حرف آمریکا وغرب وبدخواهان وطنی نکننداین حرف همه ملت ایران است.با گرانی می سازیم اما با ناامنی نمی توانیم.گروهی غربگدا تمام منابع ارزی کشور را دوران حکومت حسن روحانی به پستوهای منزل خود انتقال دادن کم کم به بازار میارن روی قیمت دلار تأثیر منفی میزارن.انتشار بدهکاران کلان اقدامی خوب است آنها دلار را در منزل نگهداری می کنند باید فوری بدهی خودرا تسویه کنند.اگر دلار را مخفی نکرده بودن ذخایر ارزی را کاهش نداده بودن این گرانی بر کشور حاکم نبود.باید صادرات با پول ملی کشور انجام شود
مواظب غربگداها باشید میلیاردها دلار ارز خارجی درمنزل مخفی دارن نمی خواهند ارزش آنها کم شود در مسیر مذاکرات سنگ اندازی می کننددر مسیر فروش وصادرات نفت وگاز با پول ملی ایران مخالفت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
از شنیدن موفقیت های صلح آمیز هسته ای توسط ریاست محترم جمهوری و جناب اسلامی و سیاست های مستقل کشورمان در این زمینه چنان ذوق زده شده ام که نزدیک است بال در بیاورم و به آسمان پرواز کنم. خدایا شکرت. این نیست مگر به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدای عزیزمان. دانشمندان بزرگ کشورم تبریک ،تبریک. محفوظ باشید. خدا را هزاران بار شکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
منظورم انتشار پیام تبریکی است که برای پیشرفت های هسته ای فرستاده ام. مثل این که سر حال نیستید‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
پس چرا منتشر نکردید. حالتون خوب هست؟! سرحالید دوستان؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ان شاء الله سریعا نظرم را منتشر بفرمایید. ممندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
چشم میگم متعهد باشه‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
به کی وصلی که برکنار نشدی؟ نکه در مسکن خوب بودی؟
آخرین اخبار