معاون امور مجلس رییس جمهوری:

هدفگذاری تولید ۱۰ هزار مگاوات برق انرژی هسته‌ای در دستور کار دولت سیزدهم

معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: دولت سیزدهم تولید ۱۰ هزار مگاوات برق با کمک انرژی هسته‌ای را در اولویت‌ کاری خود قرار داده است.

سیدمحمد حسینی به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای در سالن اجتماعات آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: انرژی صلح آمیز هسته‌ای حق مسلم هر کشوری بوده و اکنون ایران این علم را بومی و توسعه آن را آغاز کرده است.

افزایش برق و توسعه رادیودارو‌ها ماحصل همین انرژی هسته‌ای است که خوشبختانه اکنون دولت با تغییر ریل در مناسبات دیپلماسی، همراه با انسجام مجلس و نیرو‌های انقلابی در حال حرکت به سمت پیشرفت است.

وی با بیان اینکه سازمان بین المللی انرژی اتمی با جهتگیری سیاسی، روی فعالیت‌های صلح آمیز ایران متمرکزشده است، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی کلاهک هسته‌ای دارد؛ ولی هیچ قدرتی در جهان به آن‌ها کاری ندارد، چون قدرت‌های جهان می‌خواهند ایران وابسته باشد و حتی برای استفاده‌های صلح آمیز قوی نباشد.

 آمریکا، انگلیس و فرانسه از همان ابتدا موضع گرفتند که ادامه روند غنی سازی باعث تشدید تحریم‌ها می‌شود، بعد‌ها پهپاد فرستادند، ویروس ارسال کردند و دانشمندان هسته‌ای را شهید کردند، اما هیچ کدام نتوانست ایران را از پیروزی و دستاورد‌ها عقب نگهدارد.

 در همین برجام طرف‌های غربی به تعهدات خودشان عمل نکردند و ما حالا می‌خواهیم از علوم هسته‌ای استفاده کنیم، چون قطعا وقتی ما خودمان را ضعیف نشان دهیم دشمن امتیاز بیشتری می‌گیرد.

معاون امور مجلس رییس جمهوری همچنین به مناسب روز هنر انقلاب اسلامی ضمن بزرگداشت جایگاه شهید آوینی گفت: قبل از انقلاب هنر در لجن زار بود و بعد از انقلاب افرادی همچون شهید آوینی در هنر تحول ایجاد کردند؛ ما به آثار بزرگی مثل موقعیت مهدی رسیده‌ایم که باید از زحمات شهید آوینی، مرحوم فرج الله سلحشور و همه هنرمندان متعهد کشور بابت تغییر این جریان تشکر کرد.

حسینی با بیان اینکه هنر فقط ظرف نیست، بلکه محتوای آن بسیار مهم‌تر است، گفت: در هنر انقلاب ایثار و گذشت بسیار مهم است و هنر باید جهت گیری داشته باشد و در وجود خود دفاع از مظلوم را نشان دهد و در مقابل استبداد بیاستد.

 هنر در نزد فرهنگ مردم ایران زمین در مقابل عیب و نقص قرار داده می‌شود، یعنی فلسفه تفکر شرق هنر برای هنر را قبول ندارد، بلکه این هنر باید انسان را به کمال برساند و جهت تعالی داشته باشد.

هنر باید توسط هنرمندان انقلابی ظهور پیدا کند تا جای ظالم و مظلوم عوض نشود.

ظرفیت کشاورزی و صنعت استان در کنار مباحث علمی که به واسطه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و سایر دانشگاه‌های آزاد و پیام نور پدیدار شده بسیار مهم است.

حسینی وجود شخصیت‌های بزرگی مثل شهیدان علی اکبر ابوترابی و لشگری را به عنوان ظرفیت‌های معنوی و علمی استان قزوین برشمرد و گفت: آثار کردار و رفتار این بزرگان هنوز هم در طول تاریخ طنین‌انداز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.