کشف دستگاه آمریکایی شناسایی مواد شیمیایی و رادیو اکتیو در لوگانسک

مقامات جمهوری لوگانسک از کشف دستگاهی آمریکایی در این منطقه آزاد شده خبر دادند که برای کشف تشعشعات رادیو اکتیو و شیمیایی کاربرد دارد.

این مقامات لوگانسک اعلام کردند دستگاهی که کشف شد از تجهیزاتی است که آمریکا خبر تحویل آن به اوکراین را، در چارچوب کمک‌های نظامی به کی یف، اعلام نکرد.

این منابع ادامه دادند، این دستگاه از تجهیزاتی نیست که آمریکا آن را به فروش گذاشته باشد بلکه استفاده آن تنها مختص نیرو‌های آمریکایی است. به نظر می‌رسد در پی پیشروی‌های نیرو‌های لوگانسک و مربیان آموزش نظامی آمریکا در حال فرار از این منطقه، این دستگاه را جا گذاشته باشند.

هم زمان وزارت دفاع روسیه هشدار داد، ممکن است اوکراین با حمایت کشور‌های غربی در پی آماده سازی شرایط جهت استفاده از سلاح سمی علیه غیر نظامیان باشد تا بتواند روسیه را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه اوکراین متهم کند در شرایطی که مسکو بر خلاف واشنگتن تمام تسلیحات شیمیایی خود را از بین برده است.

روسیه تاکنون بار‌ها به دستیابی به اسنادی درباره فعالیت‌های غیرقابل قبول آمریکا در زمینه تحقیقات نظامی-بیولوژیکی در اوکراین اشاره کرده که به گفته آن تهدیدی برای روسیه و اروپاست.

آمریکا مدعی است روسیه به دنبال استفاده از سلاح شیمیایی و اتمی در جنگ اوکراین است، اتهامی که کرملین آن را تکذیب و تاکید می‌کند که هیچ فردی در روسیه به این مسئله حتی فکر نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار