همزمان با سالروز تاسیس بنیاد مسکن؛

۱۲ طرح هادی در کردستان به بهره‌برداری می‌ رسد

مدیر کل بنیاد مسکن کردستان گفت:به مناسبت دهه مبارک حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۲ طرح هادی روستایی با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در استان به بهره برداری می‌ رسد.

رضا قادری ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران به مناسبت چهل و سومین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:بنیاد مسکن یک نهاد جهادی است که به صورت ویژه در ساخت مسکن روستایی و شهری و بازسازی واحد های صدمه دیده ناشی از بلایای طبیعی فعالیت دارد و گستره خدمات مربوط به  شهر و روستای خاصی نیست و کل استان را در بر میگیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن کردسان در این جلسه گفت:در سال گذشته ۳۰ روستای خالی از سکنه در استان شناسایی شد که ساکنان آن خواستار برگشت به روستا هستند و در همین راستا تاکنون پنج روستا احیا شده است.

او می گوید: در پنج روستای احیا شده در سال گذشته، نقشه طرح هادی تهیه و نوسازی واحد‌های مسکونی نیز شروع شده است و در حال حاضر پیگیر تقسیمات کشوری هستیم تا تمامی این  ۳۰روستا احیا شوند.

قادری گفت:در طرح نهضت ملی مسکن نیز ۶ هزار نفر ثبت نام کردند که ۳ هزار و ۲۱۰ نفر وجه اولیه ۴۰ میلیون تومانی خود را واریز کرده  اند.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن  کردستان تاکنون برای هزار و ۳۷۸ نفر توسط راه و شهرسازی زمین تامین شده است، هم چنین از این تعداد هزار و ۳۴۵ نفر برای دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری معرفی و ۵۲۶ نفر هم برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده اند.

او گفت: از هزار و ۶۹۵ روستای استان ۳۸۰ روستا زیر ۲۰ خانوار بوده و یک هزار و ۳۱۵ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد که برای تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار نقشه طرح هادی تهیه شده است.

قادری گفت: از این تعداد در ۱۷۷ روستا بازنگری طرح هادی انجام شده و امسال هم در ۱۴۷ روستا با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال بازنگری طرح هادی انجام می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن کردستان می گوید: در ۵۵۱ روستا که ۷۰ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می‌شود  یک فاز طرح هادی در آن اجرا شده و امسال هم در ۳۰۰ روستا با اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال این طرح اجرایی خواهد شد.

به گفته او تا کنون پنج هزار و ۲۹۸ قطعه زمین روستایی برای احداث مسکن واگذار و ۴۸ هزار و ۶۹۵ واحد مسکونی در روستا‌ها نوسازی و مقاوم سازی شده است، هشت هزار و ۴۱۹ واحد مسکونی روستایی استان هم تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

قادری گفت: در استان ۹ شهر بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت داریم که تاکنون ۲ هزار و ۳۰۲ واحد مسکن محرومان در آن احداث شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن کردستان گفت: در حال حاضر ۴۰ واحد مسکن محرومین در سنندج و ۲۰ واحد نهضت ملی مسکن بنیاد ساز در این شهر احداث شده است ۲۰۰ واحد در شهر‌های سقز، بانه و مریوان که براثر زلزله فروردین سال ۱۴۰۰ استان آسیب دیده بود، در حال احداث و نوسازی است.

او می گوید:با توجه به پتانسیل ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن استان حدود ۴۰ دستگاه در قالب ستاد‌هایی هم اکنون در  استان‌های خوزستان، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری مشغول بازسازی مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی هستند.

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ، چهل و سومین سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام مبنی بر افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.