بررسی ابعاد امنیتی واقعه حرم امام رضا (ع) در کمیسیون امور داخلی کشور

سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس از بررسی ابعاد امنیتی و اطلاعاتی واقعه حرم امام رضا (ع) و همچنین حادثه منجر به قتل دو روحانی اهل سنت در شهرستان گنبد در جلسه امروز این کمیسیون با حضور مسئولان دستگاه‌های ذی ربط خبر داد.

آقای روح‌الله نجابت گفت: جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها امروز، یکشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ برگزار شد. در این جلسه ابعاد امنیتی واقعه حرم مطهر رضوی که منجر به شهادت دو تن از روحانیون شد و همچنین قتل دو روحانی اهل سنت در شهرستان گنبد، تشریح شد.

۱۶ فروردین فرد مهاجمی سه طلبه را در حرم رضوی با ضربات چاقو هدف قرار داد و در نهایت به همراه چهار همدست خود بازداشت شد.

در این جلسه معاون امنیتی وزارت کشور، معاونت اطلاعات نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت ارائه گزارش و تحلیل در خصوص ابعاد امنیتی وقایع اخیر حضور داشتند.

به گفته نجابت، در ابتدای جلسه دستگاه‌های اطلاعاتی اهداف و نیات متهم واقعه حرم مطهر رضوی و انگیزه ضارب را ارائه دادند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها اعلام کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پس از ارجاع لایحه تشکیل سازمان اتباع خارجی جمع‌بندی خود را در قالب پیش‌نویس طرح ساماندهی اتباع خارجی ارائه کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد این پیش‌نویس جهت بررسی و ارائه پیشنهادات در اختیار نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد تا در طول هفته آینده پیشنهادات ارائه شده جمع‌بندی شده و در کمیسیون مطرح و سپس مصوب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار