حضرت خدیجه (س) نخستین حامی پیامبر در آغاز بعثت

یک پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: حضرت خدیجه (س) نخستین یاور و حامی اساسی پیامبر (ص) در روز‌های سخت، دشوار و مملو از دشمن آغاز بعثت بود.

محمدرضا سلمانی عبیات می‌گوید: موضع‏ گیرى دلیرانه و کارساز خدیجه - علیهاالسلام - در حمایت از آیین جدید و در دفاع از امنیت اجتماعی و اقتصادی پیامبر (ص) در آن دوران جهل به‏ تدریج راه را گشود و براى پیامبر فرصت‏ سازى کرد تا آیین‏ اش را در چشم‏ان همگان قرار دهد.

او حضور حضرت پر رنگ خدیجه (س) در همه رخداد‌های سال‌های نخست بعثت را نشان دهنده عمق ایمان قلبی او به بعثت و رسالت ارزشمند پیامبر (ص) دانست.

آقای سلمانی عبیات افزود: سال‌ها سختی و فراز و نشیب زندگی از حضرت خدیجه که همواره به عنوان بازرگان و تاجر در میان همه مردان مدعی تجارت و فعالیت اقتصادی، موفق شناخته می‌شد، بانویی استوار و همسری صبور ساخته بود.

به گفته این پژوهشگر تاریخ اسلام در عصر جاهلیت و پیش از آغاز بعثت کمتر پیش می‌آمد که زنی بتواند فعالیت اقتصادی و اجتماعی مستقل و در عین حال گسترده داشته باشد.

محمدرضا سلمانی عبیات یکی از دلایل استقامت جدی حضرت خدیجه در راه استقرار اسلام را حضور وی در بطن جامعه و درک عمیق عقب ماندگی مردم در دین و پشت کردن آن‌ها به مفاهیم الهی عنوان کرد.

او گفت: شرکت مستقیم در مبارزه بزرگ اسلام با کفر، آن‏گاه نثار ثروت و امکانات و جایگاه و آسایش و جان در راه خدا و آزادى بندگان او، کار سِترگى است که از آن بزرگ‏ بانوى آزاده میسر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.