معاون اول رئیس‌جمهور دستور داد؛

جزایر ایرانی برای پذیرایی از گردشگران و‌ تماشاچیان جام جهانی آماده سازی شوند

محمد مخبر دستگاه‌های ذی‌ربط را مکلف کرد، ظرف یک هفته آینده، برنامه عملیاتی زمان‌بندی شده هر دستگاه، مشخص و اجرایی شود.

معاون اول رئیس جمهور باتوجه به حضور پر رنگ‌تر بخش خصوصی ایران در حوزه‌های مرتبط با برگزاری جام جهانی فوتبال گفت: برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی تجاری ایران در قطر و تأمین نیازمندی‌های غذایی، پشتیبانی، اقامت و تردد گردشگران خارجی و تماشاچیان مسابقات فوتبال، از جمله زمینه‌های مهم فعالیت بخش خصوصی است.

محمد مخبر همچنین دستور داد تا شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، مشکلات زیرساختی و اقامتی جزایر ایرانی از جمله کیش که پذیرای گردشگران خارجی در دوران برگزاری جام جهانی هستند، هر چه سریع‌تر برطرف کند.

براین اساس دیروز ۴ سند در بخش هوایی و یک سند در بخش حمل و نقل دریایی بین ایران و کشور قطر با حضور وزیر حمل و نقل قطر در ایران، برای برگزاری مسابقات جام جهانی به امضا رسید.

به گفته رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کمیته ویژه به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده و در این کمیته، از ظرفیت‌های گردشگری و دریایی ایران در این رویداد مهم جهانی استفاده خواهد کرد.

گفتنی است، ایران از زمان ثبت نام قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، به دنبال مشارکت و میزبانی بخشی از این رویداد جهانی بود. این تلاش‌ها با تشکیل کارگروه ویژه جذب تماشاگران جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر جدی‌تر شد.

شورای مناطق آزاد تجاری ‌صنعتی و ویژه اقتصادی، معاونت امور کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور، سازمان توسعه تجارت ایران، معاونت اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، از جمله اعضای کارگروه ویژه جذب تماشاگران از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر هستند که نیمه آذر امسال سومین جلسه خود را برای هماهنگی بیشتر در این زمینه تشکیل دادند.

اما در نشست امروز درباره موضوعات مربوط به جام جهانی قطر که وزرای نیرو، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین مسئولان دستگاه‌های مربوطه درباره همکاری‌های مشترک ایران ـ قطر در برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال حضور داشتند، گزارشی از وظایف و تکالیف دستگاه‌های مختلف در برنامه جامع همکاری‌های مشترک ایران و قطر در ۷۰ محور و تحت ۴ کمیته زیرساختی، گردشگری، فرهنگی و مالی، ارائه شد.

بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال قرار است که از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در قطر برگزار شود. این اولین جام جهانی است که در منطقه غرب آسیا و در یک کشور عربی، به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی کشور میزبان در پاییز برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
ای کاش یک چهارم این آماده سازی صرف شهرهای آبادان وخرمشهر می شد
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۴۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
از لحاظ فرهنگی و زیر ساخت و چند مورد دیگر ما هرگز نمی توانیم میزبان خوبی برای مسافران جام جهانی باشیم .و در ضمن ما به مسافران خارجی با زور و تهدید که نمیتوانیم حجاب بر سرشان کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
کدام حجاب ،اخیرا نرفتی این جزایر در ایام نوروز چه خبر بوده حجاب ی در کار نبود اصلا اینگار که اونجا ایران اسلامی نبود،یه کشور اروپایی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
ایران برای جذب گردشگر باید تو کیش و برخی از جزایر ازادی حجاب نسبی بزاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
به محض پیاده شدن تماشاگران فوتبال درکیش با همان هواپیما به پاکستان میروند ولی درایران نمیمانند
آخرین اخبار